130 מיליון ש' שהצטברו בקופת חברת "פרזות" יועברו לדיור ציבורי

ועדת שרים להפרטה בראשות שר האוצר משה כחלון אישרה כי הכספים שהצטברו בקופת חברת הדיור הציבורי ישמשו לרכישת דירות לזכאים ■ חברת פרזות על נכסיה ופעילותה תעבור לבעלות חברת עמידר

חברת הדיור הציבורי פרזות תמוזג עם עמידר ו-130 מיליון השקל שבקופתה ישמשו לרכישת דירות לדיור ציבורי, כך הוחלט היום בועדת שרים להפרטה בראשותו של שר האוצר משה כחלון. על פי ההחלטה, חברת פרזות על נכסיה ופעילותה תעבור לבעלות חברת עמידר. מדובר במהלך משותף של משרד האוצר ומשרד השיכון והבינוי.

נציין ש-130 מיליון השקלים שנמצאים נכון להיום בקופתה של חברת הדיור הציבורי הירושלמית פרזות הם תוצר של מכירת דירות הדיור הציבורי בעיר ירושלים בשנים האחרונות וזאת ללא רכישת דירות חדשות לזכאי הדיור הציבורי.

ממשרד האוצר ומשרד השיכון והבינוי נמסר הערב: "סכום זה צפוי לספק מלאי דירות דיור ציבורי לשליש מזכאי הדיור הציבורי הממתינים לדירה בעיר ירושלים וכך לקצר את תור הממתינים בצורה משמעותית".

עוד נמסר הערב כי כאמור, לפי המתווה החדש שאושר יבוטל הפירוק המתוכנן של חברת פרזות, ובמקומו החברה על נכסיה ופעילותה תעבור לבעלות חברת עמידר. החלטה זו עולה בקנה אחד עם המלצות מבקר המדינה בדו"ח שפרסם בנושא, ושמה סוף לשנים של חילוקי דעות בנוגע לשימוש הראוי בכספי חברת פרזות, אשר אף הגיעו לפתחו של בג"ץ.

באוצר ובמשרד השיכון והבינוי התחייבו כי "הכספים שהצטברו בקופת פרזות ישמשו אך ורק לרכישת דירות לזכאי הדיור הציבורי ובאופן מיידי".