החשד לניגוד העניינים של בינת שוורץ נגמר ב"המלצה להערה"

הבדיקה ננקטה לאור טיפולה של שוורץ, ראשת מינהל התכנון, בענייני יישובים ששכרו את שירותו של בן זוגה דודי רוסו, העוסק בייעוץ בתחום הבנייה הכפרית

בינת שוורץ / צילום: תמר מצפי
בינת שוורץ / צילום: תמר מצפי

נציבות שירות המדינה הודיעה היום (ג') למנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, כי היא סוגרת את הבדיקה המשמעתית בשאלת החשש לניגוד עניינים של ראשת מינהל התכנון, בינת שוורץ. זאת, מאחר שלא נמצא בסיס המצדיק הליך כזה נגדה.

הבדיקה ננקטה לאור טיפולה של שוורץ בענייני יישובים ששכרו את שירותו של בן זוגה, דודי רוסו, העוסק בייעוץ בתחום הבנייה הכפרית.

הבדיקה נגעה לעיסוקה של שוורץ באישור תוכניות הנוגעות ל-3 יישובים: קיבוץ מעיין צבי, מושב שדה משה וקיבוץ כפר החורש. בנוגע לקיבוץ כפר החורש, נקבע כי התלונה הייתה חסרת יסוד, שכן הקיבוץ כלל לא היה לקוח של רוסו.

במושב שדה משה הייתה שוורץ מעורבת באישור תוכנית להסבת שטח חקלאי לשטח מסחר, זאת כאשר נקבע כי המושב היה לקוחו של רוסו, בן זוגה. עם זאת, נציבות שירות המדינה פירטה כי "מהחקירה עולה כי המעורבות של שוורץ בטיפול בתוכנית זו הייתה לאחר שהתקופה האוסרת עליה לעשות כן פגה".

בנוסף, נקבע כי "לא עלה כי הייתה פעולה המנוגדת באופן מובהק להסדר ניגוד העניינים, בוודאי לא ברף המצדיק נקיטה בהליך משמעתי".

שוורץ הייתה מעורבת פעילה ותומכת גם בהליך האישור של תוכנית לבניית שכונת יוקרה בזכרון-יעקב, על קרקע שבעליה הוא קיבוץ מעיין צבי, לקוח אחר של רוסו. הפרשה פורסמה בהרחבה ב"גלובס" אמש.

בפרשה זו הומלץ לשקול מתן הערה לבינת שוורץ בשל "ההתרשלות בבדיקת רשימת לקוחותיו של רוסו טרם השתתפותה בישיבה הנוגעת לתוכנית".