מי רוצה למנוע מוולפסבורג, לברקוזן, הופנהיים והאנובר את כספי הטלוויזיה?

סט. פאולי מליגת המשנה הגרמנית דורשת מהמינהלת המקומית לא לשלם לארבע קבוצות הבונדסליגה את תמלוגי זכויות השידור - כיוון שאינן עומדות בתקנת ה"50+1"

וולפסבורג מול באייר לברקוזן, בונדסליגה / צלם: רויטרס
וולפסבורג מול באייר לברקוזן, בונדסליגה / צלם: רויטרס

סט. פאולי מליגת המשנה הגרמנית מבקשת מהמינהלת המקומית (DFL) למנוע את כספי זכויות השידור מארבעה מועדוני בונדסליגה: וולפסבורג, באייר לברקוזן, הופנהיים והאנובר. כך מפרסם ה"קיקר".

הסיבה: מדובר על המועדונים היחידים בשתי הליגות הראשונות שאינם עומדים בתקנת ה"50+1" המפורסמת של הכדורגל הגרמני, לפיה לפחות 51% מהשליטה על הקבוצות חייב להיות בידי התאגדויות של אוהדים, ולא בידיים פרטיות של משקיעים אינדיבידואליים, או של חברות מסחריות.

וולפסבורג (נשלטת על-ידי חברת הרכבים פולקסווגן) ובאייר לברקוזן (חברת התרופות באייר) זכו לפטור היסטורי מעמידה בתקנה, שכן הן הוקמו ונוסדו על-ידי אותן החברות שמחזיקות אותן; לדיטמאר הופ, ממייסדי חברת התוכנה SAP, ניתנה בסוף השנה שעברה האפשרות להשיג אחוזי שליטה על הופנהיים, לאחר שהשקיע כספים במועדון במשך למעלה מ-20 שנים רצופות; אישור דומה יינתן ב-2017 למרטין קינד, שיציין אז למעלה מ-20 שנות השקעה בהאנובר.

על-פי דיווח באתר DW.COM, "הבקשה של סט. פאולי לא צפויה להתקבל על-ידי המינהלת". בכל אופן, ארבעת המועדונים "המותקפים" כבר שלחו מכתב תגובה למינהלת, בו דרשו ממנה לפסול על-הסף את הבקשה, ולקבוע כי היא "לא תקינה וחסרת בסיס".

הסכמי זכויות השידור הנוכחיים של המינהלת הגרמנית יסתיימו בתום העונה הבאה (2016/17). בעונה הנוכחית יחלקו ביניהן 36 המועדונים מהבונדסליגה והבונדסליגה 2 סך של 850 מיליון אירו מתמלוגי הטלוויזיה.