בלומברג: מיילן ופריגו עשויות להיאבק על רכישת תרו הישראלית

עם זאת, ספק אם חברת סאן, בעלת השליטה בתרו, תסכים לכך גם Impax האמריקאית ו-Stada הגרמנית עשויות להיות יעד לרכישה של פריגו ומיילן

חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה
חברת התרופות מיילן / צילום: אתר החברה

האם חברות התרופות מיילן  ופריגו  ייכנסו לסיבוב שני של מאבק ביניהן? כשבועיים חלפו מאז שהסתיים ניסיון ההשתלטות העוינת של מיילן על פריגו בכישלון של מיילן, ובבלומברג מעריכים ששתי החברות עשויות להיאבק על רכישת חברות גנריות מתחרות.

בין היתר, בבלומברג מציינים כיעדי רכישה אפשריים את החברות Impax Laboratories האמריקאית, שנסחרת בנאסד"ק בשווי של 3.2 מיליארד דולר ואת Stada הגרמנית שנסחרת בשווי של 2.2 מיליארד אירו. מועמדת אחרת שמוזכרת היא תרו הישראלית, שנסחרת בשווי של 6.1 מיליארד דולר בבורסת ניו יורק.

עם זאת, ייתכן שהסיכוי לעסקה במקרה זה פחות גבוה, משום שלחברה יש בעלת שליטה שלא נראה שתמהר למכור אותה. מדובר בחברת התרופות ההודית סאן, שמחזיקה בכ-69% ממניות תרו, לאחר שלפני חמש שנים ניצחה במאבק שליטה ארוך שכלל גם התנצחות משפטית נגד משפחות מייסדי תרו.

מאז, סאן הגדילה את החזקתה בחברה ואף ביקשה לרכוש את מלוא החזקות הציבור בתרו ולהפוך אותה לחברה בת בבעלות מלאה שלה. הצעת הרכש בוטלה לאחר שמניית תרו זינקה ועקפה את המחיר שביקשה סאן לשלם.

מיילן ניסתה לרכוש את פריגו, בהנהלת ג'ו פאפא, בעסקה של כ-26 מיליארד דולר, אך קיבלה היענות של 40% בלבד מבעלי המניות של פריגו להצעתה, בעוד שהמינימום הנדרש היה 50%. עם כישלון ההצעה, יו"ר מיילן, רוברט קורי, הדגיש שהחברה תבצע רכישות אחרות ואמר כי "אנחנו נמצאים במעמד שמאפשר לנו להוציא לפועל הזדמנויות להגברת ערך במהירות, ואת חלקן כבר זיהינו".

פריגו ידועה כחברה שצומחת גם באמצעות ביצוע של רכישות בסדרי גודל שונים. כך למשל, השבוע היא הודיעה על רכישת זכויות לשיווק תרופה לטיפול במחלת קרוהן, בעסקה של 380 מיליון דולר.