דואר ישראל: כמות החבילות שולשה בחודש נובמבר

זאת בעקבות הרכישות באינטרנט ■ דואר ישראל מקימה בית מיון נפחי לחבילות והחלה לחפש נכס באזור לוד מודיעין להקמת הפרויקט 

חברת דואר ישראל מקימה בית מיון נפחי חדש והחלה לחפש נכס באזור מודיעין-לוד לטובת הפרויקט.

במסגרת הפעולות שמבצעת החברה לשיפור השירות, בוחן מנכ"ל דואר ישראל, דני גולדשטיין, הקמת בית מיון נפחי, שיתמקד במיון והעברת חבילות ויאפשר מיון והעברת חבילות באופן יעיל ומהיר יותר.

כבר היום מטפל הדואר ב-40 מליון חבילות בשנה, תחום אשר הולך וגדל וצפוי להגיע לכ-100 מיליון חבילות ב-2020. המטרה, כאמור, היא לטפל בכמות ההולכת וגדלה של חבילות שמגיעות מחול בעקבות הרכישות באינטרנט ותורמת גם לירידה ביוקר המחיה. 

מעבר לצורך של מבנה שיאפשר הכלה גדולה יותר, הקמת בית המיון הנפחי תאפשר לחברה לייעל את ההליך תפעולי ולקצר את תהליך המיון והעברת דברי הדואר, ומכאן שהציבור יקבל בזמן מהיר יותר את החבילות.

כיום תהליך העברת החבילה כולל מספר נקודות ממשק (בית המיון, בית מיון אזורי, יחידות הקצה וכו'). במצב החדש, מבית המיון הנפחי יגיעו החבילות ישירות לנקודת המסירה. 

תכנון בית המיון צפוי להיעשות בתיאום עם רשויות המכס, אשר מהווה נדבך חשוב בשרשרת מיון והעברת החבילות ללקוחות.

בימים אלה פועלת החברה לאיתור נכס בו יוקם בית המיון הנפחי, וצפי ההפעלה הוא אוקטובר 2016. 

מהלך זה מצטרף למהלכים נוספים שמובילה החברה, בין היתר, בשיפור מהותי ברמת השירות, ובהם פתיחת 110 מרכזי מסירה ייעודיים לחבילות הפרוסים ברחבי הארץ, הארכת שעות פעילות עד 20:00 בערב, הזמנת תור באינטרנט בכ-250 סניפים ועוד. 

החברה הודיעה היום (א') כי הלקוחות הישראליים הסתערו על אתרי הקניות העולמיים במסגרת חודש הקניות, שהחל ב"יום הרווקים בסיני" ונמשך באירועי ה"בלאק פריידי", ומנתונים של חברת דואר ישראל עולה כי כמות החבילות שנכנסת לישראל שילשה את עצמה לעומת סופי שבוע רגילים ועומדת על 160 טון חבילות. מדובר בשיא של כל הזמנים בכמות הדואר הנכנסת לישראל, ובעלייה של 80% בכמות החבילות בהשוואה לחודש המבצעים אשתקד. 

בחברת דואר ישראל נערכו מראש לחודש הקניות המקוון והקימו חמ"ל מיוחד לתפעול ומעקב אחר מסירת החבילות.