מה רכשו הישראלים בבלאק פריידיי והיכן?

שעון רגיל כל 30 שניות ושעון חכם בכל שתי דקות - אלה בין היתר המוצרים שקנו הישראלים בהמוניהם בסוף השבוע ב-eBay ■ רגע לפני סיום הסייבר מאנדיי, יש עדיין מציאות

כרטיס אשראי / צלם: thinkstock
כרטיס אשראי / צלם: thinkstock

שעון רגיל כל 30 שניות ושעון חכם בכל שתי דקות - אלה בין היתר המוצרים שקנו הישראלים בהמוניהם בסוף השבוע ב-eBay, לפי נתונים שנמסרו מהחברה. כמות הקניות משקפת עלייה של 55% לעומת השנה שעברה ברכישות דרך הסמארטפונים וגידול של 30% במוכרים ישראלים באתר (מה שמהווה יצוא מישראל), כשהקטגוריות הפופולריות במכירות של מוכרים ישראליים היו שעוני יד, מוצרי אופנה וצעצועים.

ברשתות המחשבים ובאתרי האינטרנט הישראלים מדווחים על מכירות מוצלחות. אחת הסיבות היא שהמכירות נמשכו כשבוע ולא יומיים (כאשר מחשבים את בלאק פריידיי וחג ההודיה).

באתר וואלה שופס מספרים כי המכירות ב-6 הימים בהם המבצע נמשך היו הטובות ביותר באתר, כאשר ניתן לראות גידול של 600% במכירות, 30 אלף חבילות אשר נשלחו לרוכשים ו-700 כניסות לאתר.

לדברי אמיר מודן, סמנכ"ל רשת באג, "בשלושת הימים הראשונים למהלך ישנו גידול של 30% במכירות מנתוני השנה הקודמת, כך שמדובר בבלאק פריידיי המוצלח ביותר שלנו עד כה, עם מחזור של יותר מפי 6 מיום רגיל".

המוצרים הנמכרים ביותר בבאג הם סמארטפונים (בין היתר מייזו M2 ב-600 שקל במבצע עם לאומי קארד), אוזניות, מחשבים ניידים שנמכרו בהנחה של עד 1000 שקל (כולל מחשבי אפל), קונסולות ומשחקים. לאתר הייעודי (blackfriday.co.il) נרשמו מיום חמישי עד ראשון 260 אלף כניסות".

ברשת אופיס דיפו מספרים כי במהלך סוף השבוע האחרון, נרשמה עלייה של כ-60% בנתוני המכירות, כאשר לסניפים ברחבי הארץ הגיעה כמות כפולה של אנשים מביום רגיל. כמו כן, בהשוואה למכירות הרשת בבלאק פריידיי אשתקד, השנה נרשם גידול של 20% במכירות, וברשת מציינים כי מדובר בהצלחה גדולה.

ברשת קרביץ מספרים על גידול של למעלה מ-10% לעומת הבלאק פריידיי בשנה הקודמת. מבצעי קרביץ לבלאק פריידיי, שהיו בעולמות התוכן של גיימינג, קונסולות משחקים, מיחשוב ואביזרים נלווים, רשמו גידול במכירות של כ-40% לעומת יום רגיל.

באתר המכירות צ'יינה ביי מדווחים על צמיחה של 57% ברכישה דרך סמארטפונים לעומת השנה שעברה וגידול כולל של 84%. בצ'יינה ביי מספרים כי בכל דקה נמכר רחפן מדגם SYMA (בעלות 300 שקל), בכל 5 דקות נרכש סמארטפון, ובכל 10 דקות נרכש רהיט.

היום (ב') מתקיים אירוע המכירות סייבר מאנדיי, המיועד רק לאינטרנט. אתרי האינטרנט בארץ יציעו עד חצות מבצעים שונים.

רשת צ'יינה ביי תמשיך להציע את המבצעים שלה, למשל הנחה של 10% על כל הסמארטפונים באתר. על דגם 2 של OnePlus בגרסת 64 ג'יגה הלקוח ישלם לאחר ההנחה 2,050 שקל, במקום 2,300-2,400 שקל במקומות אחרים.

באתר וואלה שופס מציעים את השואב הרובוטי של LG מדגם Hom-Bot VR6460LV ב-1,600 שקל במקום ב-3,000 שקל, ואת הטאבלט Memo Pad דגם ME173X של אסוס עם מסך בגודל 7 אינץ' בהנחה של 70 שקל (400 במקום 470 שקל).

באתר היבואן ביקונקט מציעים מבצעים על מוצרי אודיו ותקשורת של פיליפס. למשל, אינטרקום לתינוק של חברת פיליפס מדגם B120 בהנחה גדולה של 600 שקל (400 במקום 1,000 שקל), וגם רמקול פיליפס מדגם SB200B ב-170 שקל במקום 500 שקל.

מה קנו בחו"ל?

הקניות של הישראלים, כמובן, הן רק טיפה האוקיינוס הקניות של האמריקאים. שם נרשמה הצלחה גדולה למכירות האונליין בבלאק פריידיי ובחג ההודיה, לצד ירידה במכירות בחנויות הפיזיות.

המכירות באינטרנט עלו ב-18% ברשת לעומת השנה שעברה, והגיעו ל-4.47 מיליארד דולר (1.73 מילארד דולר בחג ההודיה ו-2.74 מיליארד דולר בבלאק פריידיי).

כך, למשל, בכל 17 שניות קנה צרכן אמריקאי באתר eBay את ה-hoverboard (גרסה מוקטנת של סגוויי), בכל 5 שניות תווי קנייה לחנות התוכן iTunes של אפל ו-15 אלף פריטים הקשורים ל"מלחמת הכוכבים".

קטגוריית הסמארטפונים מכרה פריט בכל דקה, כאשר הדגמים הכי פופולריים היו גלקסי S4 של סמסונג, נקסוס 5 של LG, דגם One של HTC, גלקסי S5 ו-S6.