נתן זהבי: הייתי נותן את גל, חזן ומגל תמורת יוסי שריד

זהבי פרסם סטטוס חריף בפייסבוק על רקע תגובות הנאצה נגד יוסי שריד לאחר מותו ■ שרון גל: "כמה חוצפה ורוע יש בחלקים במחנה השמאל" ■ אראל סג"ל: "זהבי פתטי; בשמאל אומרים את הדברים הכי גרועים"

נתן זהבי / צלם: תמר מצפי
נתן זהבי / צלם: תמר מצפי

"הייתי נותן להוא למעלה שלושה תמורת אחד. היה לוקח את שרון גל, ינון מגל ואורן חזן ומשאיר לנו את יוסי לעוד כמה שנים" - כך כתב נתן זהבי בעמוד הפייסבוק שלו, בעקבות מותו של יוסי שריד ופרסום תגובות שנאה ונאצה מצד אנשי ימין קיצוני ברשתות החברתיות אשר הביעו שמחה על מותו של שריד.

לפני כן כתב זהבי: "המון עצב על סיום דרכו של איש יקר ואהוב"; אך על רקע שלל תגובות נאצה נגד שריד הוא כתב לאחר מכן: "היודונאצים חוגגים מאתמול בערב. לו יכלו, היו שותים את דמו, למרות שזה חנוכה ולא פסח".

בתגובה כתב גל בדף הפייסבוק שלו: "תארו לכם, חלילה, איש ימין כותב כך על אנשי שמאל אחרי רצח גנדי ז"ל או לכתו של רפול ז"ל. תחשבו על זה רגע - כמה חוצפה, גועל ורוע יש בחלקים במחנה הזה - והכול עובר בשקט. אני בדרך-כלל לא מתייחס לטקסטים מהסוג הטמא הזה, אבל הפעם חשוב לשתף, כי נתן זהבי (שוב) עבר את הגבול".

 

אראל סג"ל: "זהבי פתטי" 
התגובות לדבריו של זהבי לא איחרו להגיע: בתוכניתו "לא סותם ת'פה" ברדיו גלי ישראל, העיתונאי אראל סג"ל התבטא בחריפות כנגד הקולגה שלו לשעבר נתן זהבי ואמר: "זהבי מתלונן על השפה של מגל, אך כשעבדתי איתו שמעתי איך הוא מדבר על נשים, ואין מה להשוות".
סג"ל המשיך ואמר כי לדעתו לא נוצרה סערה תקשורתית סביב דבריו של זהבי, מכיוון שהוא מזוהה עם מחנה השמאל. לטענתו, "לנתן זהבי מותר להגיד דבר כזה. מותר לו להגיד 'קח את השלושה צעירים הללו, תהרוג אותם ותן לשריד לחיות עוד כמה שנים במקומם'. תאר לך מה היה קורה אם מישהו מהימין היה אומר דבר דומה? השנאה של אנשי השמאל היא כביכול שנאה שנונה, עם הומור, לא שנאה משיחית של הימין. אז זה מותר, זה בסדר".
סג"ל המשיך ואמר כי בכל 20 שנותיו בתקשורת הוא שם לב כי "בעוד יש בהמות ומטומטמים בימין שמעלים פוסטים מיותרים, אין להם את הרוע והשנאה שיש בשמאל. שם אומרים את הדברים הכי גרועים, אבל אומרים אותם יפה, אז זה מותר".
סג"ל סיכם את דבריו ואמר כי "נתן זהבי איש פתטי, מבוגר, בלי ילדים, אז הוא יושב ברדיו וצווח ומשתולל".