ארה"ב: 20 הסופר-עשירים שווים ל-152 מיליון אנשים "רגילים"

ע"פ דוח שפורסם לאחרונה ע"י מכון מחקר אמריקאי, ההון של 20 האנשים העשירים בארה"ב צמח ל-732 מיליארד דולר ■ מחברי הדוח הציעו בין היתר להטיל מס ישיר על העשירים במטרה לצמצם את אי השוויון

הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק
הדולר עולה / קרדיט: שאטרסטוק

ההון של 20 האנשים העשירים ביותר בארה"ב האמיר לרמה של 732 מיליארד דולר, הון ששווה לזה של 152 מיליון אנשים, כך לפי דוח שפורסם לאחרונה ע"י המכון למחקרי מדיניות. ע"פ הדוח, ההון של 400 האנשים העשירים באמריקה, לפי דירוג של פורבס, צמח לרמה של 2.34 טריליון דולר.

"יש ריכוז גדול יותר של הון בקרב פחות אנשים", מציין ג'וש הוקסי, בכיר במכון המחקר ואחד ממחברי הדוח.

הוקסי ועמיתו למכון המחקר צ'אק קולינס, הציעו מספר דרכים כדי לסגור את הפער ההולך וגדל בין העשירים לבין, ובכן, כל שאר האנשים. אחת הדרכים שהם הציעו היא להילחם במקלטי המס של חברות הענק ופרצות שקיימות במערכת המס ומאפשרות לעשירים להתחמק מתשלום מסים. לדברי הוקסי, קרן ההשקעות Grantor Retained Annuity Trust, הפכה לאחד האמצעים שבהם הסופר-עשירים עושים שימוש כדי להתחמק מתשלום מסים.

הוקסי הציע בנוסף הטלת מס ישיר על העשירים, מהלך שיכניס לקופת המדינה טריליוני דולרים. לטענתו, מס בשיעור של 1% על 1% מהעשירים ביותר בארה"ב יניב הכנסות של 2.6 טריליון דולר בתקופה של 10 שנים. מס בשיעור של 1% על 400 האנשים העשירים יניב הכנסות של 234 מיליארד דולר.

"העניין באי השוויון גדל בשנים האחרונות אך הקונגרס עדיין לא הכין תוכנית למיסוי העשירים", מציין הוקסי.