אובמה בלה-בלה-בלה

אתה באמת לא רואה, אובמה, שזה כן האסלאם, שהדת הזאת היא האויב האמיתי?

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

"אנחנו נהרוס את דאעש וכל ארגון אחר שמנסה לפגוע בנו" בלה-בלה-בלה. אלה דבריו של הנשיא אובמה אתמול (א'), בנאום מיוחד בשעות השיא הישר מהחדר הסגלגל. חוץ מעניין שעת השיא וכו', שום דבר מיוחד לא היה בנאום. יהרסו את דאעש? "איך, אדוני הנשיא? תסביר לנו, שנדע". "אה, לא הסברתי? ובכן, זה פשוט, נעשה את זה ללא כוחות יבשתיים". "יפה", אנחנו אומרים, "אבל שאלנו איך כן, לא איך לא. איך תעשה את זה בלי כוחות יבשה?". "אני לא אומר שזה בלתי אפשרי, אבל רבים ומבינים ממני כן אומרים את זה". "אז תשיב להם, תסביר איך אתה מתכוון להשמיד את דאעש רק עם כוחות אוויר? למה אתה חושב שזה יעבוד, כשהדעה הכללית והמקצועית אומרת שזה לא ריאלי?" משיב הנשיא: "בלה-בלה-בלה".

למה לא האסלאם?

עוד אמר אובמה ש"אסור לנו לפנות אחד נגד השני בכך שניתן לקרב הזה זהות של 'מלחמה בין ארה"ב לבין האסלאם'". למה, אדוני הנשיא? למה אתה כל כך חושש לקרוא לטרור הזה בשמו האמיתי? לאן שאתה מסתכל בעולם כל מעשי הטרור בשנים האחרונות קשורים בצורה כזאת או אחרת לאסלאם. אז נכון שלא כל המוסלמים משתתפים בתופעה הזאת, אבל רובם ככולם לא מגלים התנגדות גדולה, או בכלל, לטרור ולטרוריסטים. קשה להשתחרר מן הרושם שגם אלה שאינם משתתפים בפועל במעשי הטרור די אוהדים אותם. ומכל מקום, אם הרוב המוסלמי מתנגד - אז איפה הוא? למה לא ממש שומעים אותו חוץ מבלה-בלה שגם הם מכירים היטב? למה הם לא עושים שום דבר, כמו למשל החרמת המסגדים המסיתים, הענשת תומכי הטרור. אתה באמת לא רואה, אובמה, שזה כן האסלאם, שהדת הזאת היא האויב האמיתי שממנו יוצאים כל השאר?

גם נתניהו בלה-בלה

"לא תהיה מדינה דו לאומית" - הכריז ראש הממשלה בתגובה לאובמה. באמת? מאיפה אתה יודע? ואם אתה יודע, שתף אותנו בבקשה במידע הזה. די נמאס כבר מהבלה-בלה, גם שלך.

מי לא היה בהלויית שריד

יוסי שריד היה שר החינוך בממשלת ישראל, חבר כנסת במשך עשרות שנים, מנהיג מרצ, חלק בלתי נפרד מהחיים הציבוריים בארץ במשך תקופה ארוכה. רבים באו ללוותו בדרכו האחרונה. אבל היו כאלה שלא באו. כמו למשל: ראש הממשלה, שר החינוך, הרמטכ"ל של הצבא שיוסי היה כל כך קשור אליו; ונעדר גם יו"ר הכנסת שהגיב כי "היו"ר לא משתתף בכל הלוויות של שרים וח"כים". מר אדלשטיין, יוסי שריד היה כמו כל "השרים והח"כים"? כמה מאכזב.

עוזי לנדאו הוא קיצוני בימניותו כמו ששריד היה בשמאלניותו. אבל הוא כן בא לכבד את יריבו הפוליטי. כי לפני הכל, הוא בן אדם.