בוחני הנהיגה "הסכימו" להתייעל: יוסיפו 70 אלף טסטים בשנה

ההסתדרות מודיעה על שורת צעדי התייעלות אצל בוחני הנהיגה, על  רקע הרפורמה שמתכנן שר התחבורה ישראל כץ להפרטת מבחני הנהיגה שנועדה להפחית משמעותית את זמני ההמתנה לטסטים ולשפר את השירות לנהגים הפוטנציאליים

מורה נהיגה לימוד נהיגה / צלם: גלובס טי. וי
מורה נהיגה לימוד נהיגה / צלם: גלובס טי. וי

ההסתדרות מנסה להקדים תרופה למכה, ומודיעה היום (ג') על שורת צעדי התייעלות אצל בוחני הנהיגה ברחבי הארץ. זאת, על רקע הרפורמה שמתכנן שר התחבורה ישראל כץ להפרטת מבחני הנהיגה שנועדה להפחית משמעותית את זמני ההמתנה לטסטים ולשפר את השירות לנהגים הפוטנציאליים. 

בין צעדי ההתייעלות שהבוחנים "הסכימו" לבצע: הוספת 70 אלף טסטים בשנה, ע"י הוספת 2 טסטים ביום מ-14 ל-16. בנוסף, יעלה מספר הבוחנים שיעבדו בימי שישי בקרב 130 בוחני הנהיגה המורשים הקיימים ברחבי הארץ. 

כזכור, בנובמבר בוחני הנהיגה איימו בשביתה במחאה על ניסיונותיו של שר התחבורה להפריט את מערך הטסטים בישראל, אך היא נמנעה ברגע האחרון לאחר שהשר כץ הסכים להידברות עם נציגי הבוחנים. 

בנובמבר כץ כתב בפייסבוק שלו, כי "לא יעזרו לבוחני הנהיגה השביתות והאיומים. הרפורמה במבחני הנהיגה המעשיים תצא לדרך. מאות אלפי צעירים, רובם לפני גיוס לצה"ל, לא יהיו בני ערובה בידי קומץ בעלי עניין. כל אחד יוכל לגשת ל'טסט' בתוך שלושה ימים במקום להמתין שלושה, או ארבעה חודשים. במקום לסייע בפתרון, הם אוחזים בשאלטר ולא מרפים. אם זה טובת האזרח מול אינטרסים צרים - אני בעד האזרחים".

ההסכמות הגיעו לאחר פגישה שנערכה בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ליו"ר הוועד ארצי של משרד התחבורה חנן אהרון ויו"ר ועד בוחני הנהיגה ברנרד גרוסמן.

לדברי גרוסמן, "על רקע הצעדים המתוכננים במשרד התחבורה החלטנו לרתום את עצמנו למען המשימה החשובה ולהתייעל למען תלמידי הנהיגה והציבור הישראלי. הרפורמה המוצעת מבוצעת כרגע באופן דרקוני וחד צדדי, ואנו נמשיך לעמוד על כך שרפורמה אמיתית יש לעשות באמצעות הידברות".

אהרון מסר: "כל עובדי משרד התחבורה עומדים כמקשה אחת ומגבים את ציבור בוחני הנהיגה במאבקם האמיץ כנגד הצעדים הדורסניים שמתכנן שר התחבורה".