ג'סטה לנתניהו? כך הגיע רמי סדן לדירקטוריון ערוץ 10

מקורב לרה"מ או יועץ עבר שנשכח? בעל משרד מצליח או איש יח"צ שנעלם מהזירה? ■ לפני כשבועיים נבחר רמי סדן לתפקיד דירקטור בחדשות 10 וייתכן שיתמודד על תפקיד היו"ר ■ דוח G

רמי סדן/ צילום מסך
רמי סדן/ צילום מסך

הרשות השנייה בחרה לפני שבועיים 4 נציגי ציבור לדירקטוריון חברת החדשות של ערוץ 10. אחד מהם הוא יועץ התקשורת רמי סדן, יועץ בלשכת נתניהו בשנות ה-90, שליווה מקרוב את שרה נתניהו במגעיה עם התקשורת. ב-2011, כשכבר לא היה בתפקיד רשמי, תקף בראיון רדיופוני את תחקיר ביביטורס שפרסם ערוץ 10 והאשים אותו ברדיפה אובססיבית.

"העיתונאים מחפשים את נתניהו ועם רעייתו מאז 1996", אמר סדן לערוץ 7. "לא יעזור כמה יועצי תקשורת ועיתונאים יתמודדו מולם, הם ימשיכו להפיץ את הסיפורים באובססיביות... נתניהו ואשתו זוכים לקיתונות בלתי פוסקים ובלתי פרופורציונליים. העובדה שהתקשורת עוסקת בזה באופן אינטנסיבי היא מחלה, פתולוגיה".

בשבועות הקרובים יתכנס הדירקטוריון כדי לקבוע מי מבין הארבעה ישמש כיו"ר הדירקטוריון. יהיה מעניין לראות אם סדן ייבחר לתפקיד. אחרי הכול, הגוף הבוחר את יושב-הראש (ברוב של 75%) הוא הדירקטוריון עצמו, שמונה, מלבד 4 נציגי הציבור, 6 נציגים של בעל השליטה, המיליארדר לן בלווטניק, שמעניק את הגב הכלכלי, ואנשי העסקים הישראלים אביב גלעדי ומודי פרידמן. בחירה בסדן יכולה להתפרש כאיתות מפויס מטעם אנשי בלווטניק לראש הממשלה, המכהן גם כשר התקשורת בממשלה הנוכחית.

"אפקט מאזן לאפקט רביב דרוקר", כפי שמכנה זאת אחד האנשים שחי מקרוב את מרקם היחסים העדין שבין התקשורת לפוליטיקה. ובמילים אחרות: קונטרה לסדרת הכתבות שהעלה לאחרונה הערוץ נגד מתווה הגז ולמאבק המשפטי שמנהל דרוקר, הטאלנט הבכיר של ערוץ 10, במטרה לחשוף את מועדי שיחות הטלפון של נתניהו עם שלדון אדלסון ועם עמוס רגב, עורך "ישראל היום".