להשתייך לכל מקום

כל הדרכים שבהן Airbnb מנסה להפוך למותג-על

שקף על Airbnb הוא פריט חובה היום כמעט בכל מצגת שיווקית ומיתוגית. זהו המותג שכולם שואפים להיות כמוהו או לפחות להיות דומים לו. לפני מספר שבועות זכינו להצצה חד-פעמית מבפנים, כשהשתתפנו בפריז ב-AirbnbOPEN - הכנס השנתי השני של Airbnb, בהשתתפות 5,000 מארחים מ-110 מדינות ובטווח גילאים מדהים - 15 עד 87.

קצת מספרים נכון להיום: ל-Airbnb יש 2 מיליון מקומות אירוח, ב-191 מדינות, בהן 34 אלף ערים שאירחו עד היום 60 מיליון אורחים. החברה מעסיקה 2,368 עובדים ב-22 משרדים ברחבי בעולם.

החזון של החברה הוא להפוך את האירוח לקל, ובבסיסו ההבנה שטכנולוגיה לא יכולה להחליף את המרכיב האנושי. מייסדי החברה ורוב עובדיה הם מארחים בעצמם ב-Airbnb, ובכך הם ממשיכים להיות מחוברים לחוויית האירוח ומבינים "איך להמשיך לגרום לזה לעבוד".

לפני כשנה וחצי השיקה החברה מיתוג מחדש, שבמרכזו ההבטחה השיווקית: Belong Anywhere. מאחורי ההבטחה עומד הכוח של הכנסת האורחים האנושית לפתוח בפני האורח את העולם והיכולת להתאים את המותג באופן מקומי למקום בו הוא נמצא.

בשורה התחתונה המותג אומר: אתה יכול להשתייך לכל מקום בעולם. המטרה השיווקית היא להיות אחד המותגים האהובים בעולם, ולהתבסס בצמרת מותגי העל, ביחד עם אפל, וירג'ין, נייקי ודיסני. "אנחנו רוצים לייצר מותג שאנשים רוצים לשתף", אמר לנו פיטר גיאורגי ממחלקת השיווק של החברה.

במרכז פעילותה של החברה עומדת קהילת המארחים. בעוד חברות אחרות מקימות קהילות למותגים שלהם, המותג Airbnb הוא קהילה בפני עצמה. Airbnb עובדת עבור קהילת המארחים שלה. הם הלב והנשמה של המותג, והם אלו שמשפיעים על היצירתיות שלה.

בכך עסקו גם ההכרזות על הפיצ'רים החדשים בכנס, שמטרתם להגדיר מחדש את האירוח. Airbnb בונה את "האמנות והמדע של האירוח" - הכוונה היא פתרון לאתגרים שתפקידם לסייע למארח ולשפר את החוויה עבור האורח.

"כשאורח מרוצה, הסיכוי שהוא יתארח שוב גבוה יותר ב-35% מאשר אם הוא לא היה מרוצה, ולכן הלמידה ממשיכה כל הזמן", אמר נייט בלצ'רסקי, אחד המייסדים ומנהל הטכנולוגיה בחברה.

התמקדות בקהל העסקי

בין הפיצ'רים שהושקו נציין את תוכנית Host Mentors - על כל 10 הדרכות של מארח ותיק הוא מקבל קרדיט של 250 דולר מתנה; Community center - מקום לתקשר עם מארחים אחרים ולמצוא מידע רלוונטי; Smart Pricing - מערכת שעוזרת למארח לתמחר את המחיר ללילה לפי פרמטרים שונים; ו-Host Assist - כלים שישפרו את חוויית האירוח כמו פתרון מעמד העברת המפתחות. בנוסף, הושק שירות המתמקד בקהילת המבקרים העסקיים, שהם, להגדרת Airbnb, "המטיילים הבודדים ביותר בעולם".

Airbnb ממשיכה לטפל גם בבעיות שהן חלק מאתגרי הכלכלה השיתופית. מהיום מספר הטלפון של כל אורח יאומת, תמונת הפרופיל תהפוך לחובה (תמונות של פרחים לא יעברו יותר), והכי חשוב - מעתה האורחים יצטרכו לספר קצת על עצמם, על מטרת הנסיעה ומה הם הכי אהבו באירוח.

היום השלישי של הכנס אמור היה להיות יום חווייתי ברחבי פריז, אך מציאות הטרור האכזרית טפחה לכולם בפנים, והכנס נקטע לפני סופו.

■ הכותבות הן מייסדות שותפות ב-maVeze, פלטפורמת תוכן לדור ה-Y.