דיווח: שבס, שטיינמץ וזילברשטיין מעורבים בפרשת שחיתות ברומניה

לפי הפרסומים, השלושה מעורבים בהונאת נדל"ן בהיקף של כ-136 מיליון אירו ■ במסגרת הפרשה נעצרו כבר חמישה חשודים, בהם גם בכירים ■ בכלי התקשורת פורסמה שיחה בין החשוד העיקרי ושטיינמץ: "רק חתימה אחת וזה שלנו"

בני שטיינמץ / צלם: סיון פרג`
בני שטיינמץ / צלם: סיון פרג`

המנהלה הלאומית של רומניה למאבק בשחיתות, DNA, חשפה אמש (ה') בהודעה רשמית פרשת שחיתות במעורבות כמה בכירים במדינה, בהם הנסיך פול-פיליפ הוהנזולרן. על פי דיווחים בכלי תקשורת רומניים, גם שלושה אנשי עסקים ישראלים מעורבים בפרשה - שמעון שבס, טל זילברשטיין ובני שטיינמץ. מוקדם יותר השבוע, נעצרו במסגרת הפרשה השר הבכיר לשעבר רמוס טרויקה - החשוד המרכזי בפרשת ההונאה והלבנת ההון - ומנכ"ל העיתון היומי הנפוץ "אוונימנטול זיליי", דן אנדרוניק, לצד שלושה גורמים בכירים נוספים במשק הרומני.

על פי החשד, טרויקה הוביל הונאת נדל"ן נרחבת, שהחלה בשנת 2006 והיקף הנזק שנגרם ממנה מוערך ב-136 מיליון אירו. במסגרת הפעילות שהוביל לכאורה טרויקה, הקבוצה רכשה שלא כחוק קרקע ממשלתית ששטחה כ-170 קמ"ר בצפון הבירה בוקרשט, תוך מתן שוחד לגורמים שונים ובמעורבותו הישירה של הנסיך פול.

טרויקה הכחיש את המיוחס לו, וכך גם הנסיך פול, שזומן אתמול לחקירה במטה ה-DNA בעיר ברשוב, אולם בדרכו לשם טען כי חש ברע ופונה לקבלת טיפול רפואי. לא ידוע אם הוצא צו מעצר נגד החשודים הישראלים.

שבס שימש מנכ"ל משרד ראש הממשלה במהלך כהונתו השנייה של יצחק רבין, ושמו נקשר בפרשת מרמה והפרת אמונים. זילברשטיין היה יועץ פוליטי לכמה ראשי ממשלה, בהם אהוד ברק, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו. שטיינמץ הוא איש עסקים שהופיע בשנים האחרונות ברשימת העשירים בעולם של בכת העת "פורבס", ושמו נקשר בפרשת שוחד בגינאה.

בכלי התקשורת ברומניה פורסם תמלול של שיחה שנערכה לכאורה בין שטיינמץ, טרויקה וגורם נוסף שזהותו לא נמסרה. בשיחה, טרויקה אומר לשטיינמץ: "כמו שאתה יודע, חברו של טל (זילברשטיין) לא עשה כלום, אבל מצאנו את מי שאמור לעשות את זה, ומצאתי עוד מישהו, חבר טוב שלי. יש לי את הכלים, ומחר ב-10:00 יש פגישה במכון. אני אלך עם הנסיך (פול) ועם עורכי דין, ואני מקווה שתהיה תוצאה טובה".

"ומה יקרה אז?", שואל שטיינמץ. בתגובה, משיב טרויקה: "כלום, רק חתימה אחת וזה שלנו". הגורם השלישי הוסיף: "ואז זה שלנו? כלומר, אפשר להתחיל את העבודות בשטח?", ונענה על ידי טרויקה: "כן, זה 100% שלנו, כמו המכונית שלך, לגמרי שלך". בתגובה לכך, הדוברים צוחקים. בסיום השיחה, מוסיף טרויקה: "כנראה יהיה תשלום קטן שנצטרך לשלם לאנשים האלה, אבל לא הרבה".

מטעמו של שטיינמץ נמסר כי "הדברים חסרי שחר".