דונלד טראמפ שומר על כוחו בסקרים - ומקלל נסיך סעודי

סקר ראשון שנערך לאחר אמירתו נגד מוסלמים של המועמד המוביל במפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, מגלה כי הוא שומר על כוחו ומוביל בפער גדול על מתחריו ■ הנסיך הסעודי תקף את טראמפ: "אתה מבייש את אמריקה, לא תהיה נשיא"; טראמפ השיב: "אתה מטומטם"

דונלד טראמפ / צילום: רויטרס
דונלד טראמפ / צילום: רויטרס

הסערה בעקבות דבריו של טראמפ נגד מוסלמים מסרבת לגווע, אחוזי התמיכה בו נותרו כשהיו: לאחר שהשבוע קרא המועמד המוביל במפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ, שלא להכניס כלל מוסלמים לאמריקה וקומם עליו רבים, סקר ראשון שנערך לאחר אותה התבטאות שנויה במחלוקת מגלה כי טראמפ נותר המועמד המוביל - ובפער גדול ממתחריו.

מנתוני הסקר שערכה סוכנות הידיעות "רויטרס" עולה כי טראמפ זוכה ל-35% תמיכה בקרב מצביעי המפלגה הרפובליקנית - בדומה לתמיכה לה זכה שבוע לפני האמירה השערורייתית אודות המוסלמים. במקום השני בסקר נמצא המועמד בן קרסון עם 12% תמיכה בלבד - פער גדול מאוד מטראמפ. אחריו ממוקמים בסקר הסנאטור טד קרוז וג'ב בוש, עם 10% תמיכה לכל אחד.

למרות אחוזי התמיכה הגבוהים להם זוכה טראמפ, קרוב לשליש ממצביעי המפלגה הרפובליקנית שהשתתפו בסקר סבורים שקריאתו של טראמפ שלא להכניס כלל מוסלמים לשטחי ארה"ב היא פוגענית, ואילו 41% סברו כי אמירתו זו עלולה לפגום בסיכוייו לנצח בבחירות לנשיאות.

 

הנסיך הסעודי לטראמפ: "תפרוש"; טראמפ בתגובה: "נסיך מטומטם"

והסערה בעקבות דבריו של טראמפ אינה שוככת. הנסיך הסעודי אל-ואליד בן-טלאל, תקף אמש בחשבון הטוויטר שלו את המועמד וצייץ: "דונלד טראמפ, אתה בושה לאמריקה כולה. תפרוש מהמירוץ לנשיאות ארה"ב, אתה לעולם לא תנצח". הציוץ של הנסיך הסעודי זכה ללמעלה מ-10,000 ציוצים חוזרים ולתגובות נזעמות של גולשים - רבים מהם מוסלמים.

אלא שטראמפ, שמבקש לזכות במועמדות מטעם המפלגה הרפובליקנית לנשיאות ארה"ב, לא נותר חייב - ותוך מספר שעות, השיב לנסיך הסעודי בטוויטר: "אתה מטומטם", והוסיף: "אתה רק מנסה להשתמש בכסף של אבא שלך כדי להשפיע על פוליטיקאים אמריקנים. לא אאפשר לך את זה כשאבחר".

אמש הפיל ארגון ההאקרים "אנונימוס" את אתר מיזם הנדל"ן "Trump Towers" של טראמפ. הארגון צייץ בטוויטר כי "האתר הורד כהצהרה נגד גזענות ושנאה". עם זאת, טכנולוגיית ענן שמרה על גיבוי אוף-ליין של האתר באוויר.

מוקדם יותר השבוע פירסמה הקבוצה סרטון ביוטיוב בו הזהירה: "דונלד טרמאפ, חשוב פעמיים לפני שאתה מדבר. ראה הוזהרת מר טראמפ". ההודעה פורסמה ימים ספורים לאחר שטראמפ הציע לאסור כליל על כניסת מוסלמים לארצות הברית, כתגובה לטבח בסן ברנרדינו בו הרוצחים זוהו על ידי ה-FBI כמזדהים עם דאע"ש.

באנונימוס, המכנים עצמם "האקטיביסטים", מוכרים ברחבי העולם כקבוצה המפעילה מתקפות סייבר אידיאולוגיות. כך, למשל, הופלו אתרים המשתייכים לארגון דאע"ש בעקבות הפיגועים בפריז, בהם נרצחו 120 בני אדם. בסביבתו של טראמפ לא הגיבו לפריצה לאתר.

בינתיים, הסערה שעורר טראמפ רק לאחרונה בעקבות דבריו לאסור את כניסתם של מוסלמים לארצות הברית מסרבת לגווע, ואף הגיעה לארץ הקודש. בסוף החודש אמור היה טראמפ להגיע לביקור בישראל ועל פי הדיווחים אף להיפגש עם ראש הממשלה נתניהו. שלשום חתמו כמעט שליש מחברי הכנסת על מכתב הקורא לנתניהו לבטל את הפגישה.

לבסוף טראמפ הודיע כי הוא מבטל את ביקורו המתוכנן בישראל. בריאיון שקיים הוא הסביר כי מדובר באילוצי לוח זמנים בשל "קמפיין הבחירות האינטנסיבי" שאותו הוא מנהל. "החלטתי לדחות את נסיעתי לישראל ולקבוע תאריך מאוחר יותר לפגישתי עם נתניהו", צייץ טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "אעשה את זה לאחר שאבחר לנשיאות ארצות הברית".