צ'מפיונס: 14 מיליון אירו מענקים למכבי; ריאל מובילה עם 25.5 מיליון

האלופה הישראלית וליון הצרפתית מדורגות אחרונות בטבלת הבונוסים מאופ"א בתום שלב הבתים של ליגת האלופות; נתח זכויות השידור של מכבי: פחות מ-2 מיליון

מכבי ת"א מפסידה מול דינמו קייב בליגת האלופות / צלם: רויטרס
מכבי ת"א מפסידה מול דינמו קייב בליגת האלופות / צלם: רויטרס

קמפיין האפס נקודות של מכבי ת"א בשלב הבתים של ליגת האלופות, שננעל ביום רביעי באוקראינה עם הפסד שישי בשישה משחקים (1-0 לדינמו קייב) - יוכל להיזכר גם כפספוס כלכלי מבחינת המועדון של מיטש גולדהאר: הצהובים יקבלו מאופ"א מענקי הישגיות (Prize Money) בגובה של 14 מיליון אירו - 12 מיליון דמי השתתפות אוטומטיים, ועוד 2 מיליון עבור מעבר שלב הפלייאוף מול באזל השווייצרית. סכום שהוא כמובן גבוה מאוד במונחים של קבוצה ישראלית - אך מאכזב ביחס לפוטנציאל הפיננסי הענק הכרוך בהשתתפות בצ'מפיונס. למעשה, מלבד הכניסה לשלב הבתים - לא הצליחה מכבי להשיג שום בונוס כספי נוסף - מאחר ולא השיגה אף נקודה במפעל.

מלבד ליון הצרפתית, שתקבל גם היא 14 מיליון אירו (12 מיליון אוטומטיים ועוד 2 מיליון אירו בגין שתי הנקודות שצברה בבתים) - כל יתר 30 המשתתפות בצ'מפיונס העונה יקבלו מענקי הישגיות גבוהים יותר ממכבי ת"א. יש לציין כי מלבד Prize Money, משלמת אופ"א כספים נוספים לקבוצות עבור חלקן היחסי בהסכמי זכויות השידור של המפעל (Market Pool), אך בשל שוק הטלוויזיה החלש בישראל - במקרה של מכבי יהיה מדובר, לפי הערכות - בסכום שלא יעלה על 2 מיליון אירו.

מבין 32 המשתתפות באלופות, מי שהבטיחה לעצמה את מענקי ההישגיות הגבוהים ביותר בתום שלב הבתים היא ריאל מדריד הספרדית - 25.5 מיליון אירו, על-פי המפתח הבא: מענק אוטומטי - 12 מיליון; חמישה ניצחונות ותוצאת תיקו אחת (אופ"א משלמת העונה מיליון אירו וחצי עבור כל ניצחון בבתים, וחצי מיליון עבור כל תיקו) - 8 מיליון; מענק למודחות בשלב שמינית הגמר - 5.5 מיליון אירו (במידה ותעבור את שלב זה - ריאל תקבל כמובן כספים נוספים).

זניט סט. פטרסבורג הרוסית ובאיירן מינכן הגרמנית חולקות יחד את המקום השני, עם 25 מיליון אירו שכל-אחת סידרה לעצמה עד כה מ-Prize Money; אחריהן ברצלונה (24.5 מיליון), ועוד שלוש קבוצות שהבטיחו לעצמן מינימום של 24 מיליון אירו כ"א (פ.ס.ז' הצרפתית, צ'לסי האגלית ואתלטיקו מדריד הספרדית).

מבין הקבוצות שלא הצליחו להעפיל לשמינית הגמר - מנצ'סטר יונייטד תהיה זאת שתקבל את המענקים הגבוהים ביותר, 18 מיליון אירו סך הכל - בשל העובדה שהעפילה מהפלייאוף, שכאמור מזכה ב-2 מיליון אירו נוספים, פריבילגיה ממנה לא נהנות הקבוצות שמעפילות אוטומטית לשלב הבתים.

בסך הכל צפויה אופ"א לחלק העונה 744.4 מיליון אירו ל-32 המשתתפות בשלב הבתים של האלופות בגין Prize Money (כולל מענקי עלייה מהפלייאוף); ועוד 482.9 מיליון אירו עבור Market Pool.