וול סטריט סגרה בעליות לאחר הודעת הפד; הנפט צלל

כצפוי, הפדרל ריזרב הודיע כי הריבית עולה ב-0.25% ■ הנפט צנח בכ-5% לאחר ההודעה ■ ילן: "בטוחים שכלכלת ארה"ב תמשיך להתחזק"

עליבאבא וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
עליבאבא וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים חדות למדי, לאחר שהפדרל ריזרב הודיע הערב ב-21:00 על העלאת שיעור הריבית ב-0.25%. הנפט, בינתיים, חזר להיסחר בירידות חדות וחוזה WTI ננעל בצניחה של כ-5%.

 

במקביל, הודיע הפד כי הצפי הוא ששיעור הריבית יעלה ל-1.375% עד סוף 2016.

לאחר ההחלטה - ב-21:30 - היו"ר ג'נט ילן כינסה מסיבת עיתונאים כדי להציג את התחזיות הכלכליות ואמרה בין השאר כי "אנו בטוחים שהכלכלה האמריקאית תמשיך להתחזק. הריבית צפויה להמשיך לעלות במהלך 2016".

אורי גרינפלד, כלכלן ואסטרטג ראשי בפסגות, מציין כי "ההחלטה של ילן להעלות את הריבית כמובן אינה מפתיעה ולכן ההתמקדות צריכה להיות בהודעה שהתלוותה לה ובדברים שילן אמרה במסיבת העיתונאים. בהיבט זה עיקר המסר העיקרי שילן ניסתה להעביר הוא שבפד מאמינים שהכלכלה האמריקאית תמשיך לצמוח על אף הרוחות החזיתיות שמגיעות ממוקדים שונים בעולם ולכן הפד צפוי להמשיך ולהעלות את הריבית גם במהלך 2016. מכיוון שבכל מקרה לא צפויים בארה"ב לחצים אינפלציוניים משמעותיים, העלאת הריבית צפויה להערכתנו להיות איטית מאוד והריבית בסוף שנה הבאה תעמוד על 1% בלבד". 

■ איך יגיבו בשווקים להחלטת הריבית?

היום שאחרי העלאת הריבית: אלה התרחישים

עוד לפני פרסום החלטת הריבית, ב-15:30 פורסמו התחלות הבנייה לחודש נובמבר, שעלו ל-1.17 מיליון מ-1.06 מיליון בחודש הקודם. (לסיפור המלא)

כאמור, גם מחירי הנפט ממשיכים לעמוד במוקד, מה שמשפיע כמובן על מניות האנרגיה שהפגינו חולשה.

בין המניות שבלטו היום נציין את פדקס , שצפויה לדווח היום על רווח של 2.51 דולר למניה ברבעון השלישי. אורקל צפויה לדווח על רווח של 6 סנט למניה.

חברת הביוטק Amgen   בלטה לטובה לאחר שהודיעה אמש כי היא מקפיצה את חלוקת הדיבידנד.