פארק "עיר המלכים" באילת יימכר לדונה ב-36 מ' ש'

פארק האטרקציות, שהוקם ע"י אפריקה ישראל ומשפחת דנקנר בהשקעה של יותר מ-200 מיליון שקל, נקלע לכינוס נכסים בשל חובות של 52.7 מיליון שקל

חברת הנדל"ן דונה זכתה אתמול בהתמחרות לרכישת פארק האטרקציות הכושל "עיר המלכים" באילת במסגרת הליך כינוס נכסים.

הצעתה של דונה בסך 35.8 מיליון שקל הייתה ההצעה הגבוהה ביותר לרכישת הפארק, וגברה על הצעתו של היזם עמוס לוזון. ההצעה הזוכה של דונה הוגשה על-ידי כונס הנכסים של הפארק, עו"ד ארז חבר, לאישור שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין.

פארק "עיר המלכים", שהוקם לפני כ-10 שנים בהשקעה של יותר מ-200 מיליון שקל, נקלע להליך כינוס נכסים, לאחר שבעלת הפרויקט, חברת עציון גבר, נקלעה לחובות של 52.7 מיליון שקל, רובם לבנק לאומי. עציון גבר היא שותפות של אפריקה מלונות וחברת ההשקעות אלרן, של בני הדודים גדי ודורי דנקנר, אשר קרסה בעצמה, ומונה לה כונס נכסים.

לאחרונה מינה בית המשפט המחוזי כונס נכסים זמני ל"עיר המלכים", שהעמיד את הפארק למכירה. בשומה שהזמין בנק לאומי, העריך לאחרונה שמאי המקרקעין עדי נאור את שווי הפארק ב-24.7 מיליון שקל.

פחות מבקרים, פחות הכנסות

פארק "עיר המלכים", העוסק בסיפורי התנ"ך, כולל מבנה בן 4 קומות ו-10,000 מ"ר, המזכיר בצורתו ארמון מלכים ובנוי על שטח של 16.3 דונם וממוקם בלגונה המזרחית באילת, סמוך למלונות הרודס, דן ורויאל ביץ'.

הפארק נפתח ביולי 2005, והפרויקט מושכר על-ידי בעליו לחברת וקאנס, חברה-בת של מלונות פתאל, שמנהלת את הפארק ממחצית 2010 ואינה צד לכינוס.

לאורך השנים הפארק סבל מירידה מתמדת במבקרים ובהכנסות, כאשר עם תחילת הליך כינוס הנכסים הודיעה וקאנס כי חוזה השכירות שלה עומד להסתיים בחודש הבא, ואין בכוונתה לחדשו.

ייעוד הקרקע שעליה שוכן הפארק מוגדר ל"אטרקציות תיירותיות", אך בשומה שערך נאור, הוא מציין כי משיחות שקיים עם אדריכל העיר עולה כי קיים פוטנציאל תכנוני לשנות את ייעוד הקרקע למלונאות, הכרוך באישור הוועדה המקומית והמחוזית. אם יאושר שינוי ייעוד שכזה, ניתן יהיה להקים על הקרקע מלון בן 8 קומות, הכולל 200 חדרים ו-1,500 שטחי מסחר.

השתתפותה של חברת דונה במכרז לרכישת הפארק היא מפתיעה, שכן דונה היא חברה ירושלמית המתמחה בייזום וביצוע של הקמת פרויקטי נדל"ן למגורים.

החברה שבבעלות שלום שי נוסדה בשנת 1991 והקימה עד היום אלפי יחידות דיור למגורים, מרכזים מסחריים ומבני ציבור. בשנת 2014 דורגה דונה על-פי BDI במקום החמישי בקרב חברות הבנייה הפרטיות בישראל. דונה תשווק בשנה הקרובה יותר מ-2,500 דירות.