ילן: "אנו בטוחים בהמשך השיפור בכלכלה האמריקאית"

יו"ר הפד: "הכלכלה מתפקדת היטב. שוק העבודה סובל מחולשות מסויימות, בעיקר עקב השכר הנמוך יחסית, אבל הוא ישתפר" ■ "אם לא יהיו אירועים בלתי צפויים הריבית צפויה להמשיך ולעלות כ-4 פעמים במהלך 2016"

ג'נט ילן / צילום: רויטרס
ג'נט ילן / צילום: רויטרס

הפד העלה את שיעור הריבית בארה"ב ב-0.25% מרמתה האפסית. ההחלטה, שהתקבלה ברוב של 10 תומכים מול 0 מתנגדים מחברי "ועדת השווקים הפתוחים", הייתה צפויה על ידי מרבית הכלכלנים והאנליסטים בארה"ב ובעולם. 

בנוסף, נוסח ההודעה של הפד מרמז על מתווה של המשך העלאת הריבית בקצב של 4 העלאות נוספות של 0.25% במהלך 2016. הפד צופה כי הריבית תעמוד ברמה של 1.375% בסוף 2016.

במסיבת עיתונאים לאחר ההכרזה הדרמטית אמרה יו"ר הפד ג'נט ילן כי "חברי הוועדה בטוחים כי הכלכלה האמריקאית תמשיך להתחזק. הכלכלה מתפקדת היטב. שוק העבודה סובל מחולשות מסויימות, בעיקר עקב השכר הנמוך יחסית, אבל הוא ישתפר".

עוד אמרה ילן כי הריבית צפויה להמשיך ולעלות לפי תוואי של כ-4 העלאות במהלך 2016, אם לא יקרו אירועים בלתי צפויים בכלכלה האמריקאית או העולמית. 

בנוגע לאינפלציה אמרה ילן כי "יש גורמים זמניים שמשפיעים על האינפלציה וממתנים אותה, כמו מחירי הנפט והתחזקות הדולר, אולם הם צפויים להשתנות בהדרגה". 

בהתייחסות לכלכלה הגלובלית אמרה ילן כי "הסיכונים ממנה פחתו לאחרונה". עוד אמרה ילן כי "אנחנו מבצעים העלאת ריבית היום כדי להימנע מיותר העלאות ריבית בהמשך".