בדיקת "גלובס": כמה תשלם משפחה בת 5 נפשות על מלון?

אם אתם משפחה של 5 נפשות, מציאת חדר בבית-מלון בארץ ובחו"ל היא משימה מאתגרת עבורכם ■ חשוב לבדוק לפני שמזמינים: לעתים זול יותר להתארח בסוויטה משפחתית, ולעתים דווקא בשני חדרים נפרדים

מלון בוטיק  אירופה 1917 / צילום:גל פלוטניקוב
מלון בוטיק אירופה 1917 / צילום:גל פלוטניקוב

ילדים הם ברכה, אך בכל הנוגע לחופשה משפחתית בהרכב מלא - הברכה מקפיצה את ההוצאה: יותר כרטיסי טיסה, רכב שכור גדול יותר, וכך גם החדר בבית-המלון. ובהקשר זה, מציאת חדר גדול דיו בבית-המלון היא אחת הדילמות המרכזיות הניצבות בפני משפחה בת 5 נפשות ומעלה.

במחוזותינו, בדומה למרבית היעדים הפופולריים באירופה, חדרי בתי-המלון הסטנדרטיים מאכלסים על-פי רוב זוג פלוס ילד, ובמקרה הטוב שני ילדים לכל היותר. משפחות בנות 3 ילדים ומעלה נאלצות להתאכסן בחדרים גדולים יותר. קרי, חדר משפחה או סוויטה מרווחת שעל-פי רוב מתומחרת יקר יותר - או לחילופין להתפצל לשני חדרים עם או בלי דלת מקשרת ביניהם.

"היצע חדרי משפחה או סוויטות משפחתיות במלונות ברחבי הארץ המתאימים ל-5 נפשות - מצומצם", אומר יריב אביגזיס, מנהל תיירות פנים באתר itravel. וזו בדיוק הסיבה מדוע לדבריו חדרי המשפחה הם הראשונים להיתפס בתקופות שיא: סופי שבוע, חגים ועונת הקיץ (חודשים יולי-אוגוסט).

"מרבית בתי-המלון בנויים על בסיס חדרים זוגיים עם אפשרות למיטה אחת נוספת בחדר", מוסיף דודי אשכנזי, מנכ"ל רשת מלונות גרנד הוטלס. מאידך, הוא מציין כי בתי-מלון במוקדי התיירות בארץ, דוגמת אילת וים המלח המושכים אליהם בעונה משפחות, הם בעלי היצע גדול יותר של חדרי משפחה בהשוואה למשל למלונות בעיר "עסקית" כמו תל-אביב.

"אצלנו במלון דיוויד ים המלח למשל, מתוך 606 חדרים - 300 הם חדרים המקושרים ביניהם עם דלת מקשרת הנותנים מענה לתא משפחתי של 5 נפשות; ו-36 סוויטות המתאימות אף הן לתא המשפחתי האמור".

אלון וינטר, מנכ"ל רשת מלונות חוויה המפעילה 3 בתי-מלון בנצרת עלית, באשקלון ובטבריה, טוען כי מתוך 450 החדרים של הרשת שהוא עומד בראשה, כ-60 חדרים הם חדרי משפחה המתאימים לזוג הורים ו-3 ילדים; 20 סוויטות משפחתיות; ו-40 חדרים עם דלת מקשרת. "כל היתר, שהם למעשה הרוב, הם חדרים המתאימים לזוג פלוס ילד, גג שניים".

לא תמיד שני חדרים עם דלת מקשרת יקרים יותר מחדר משפחתי אחד. כך למשל, שני לילות בסוויטה משפחתית במלון רויאל גארדן של רשת מלונות ישרוטל, על בסיס ארוחת בוקר, יעלו למשפחה בת 5 נפשות בסוף השבוע הקרוב 2,580 שקל, שהם כ-740 שקל פחות ממחירם של שני חדרים סטנדרטיים נפרדים עם דלת מקשרת.

"שני חדרים מייקרים לעיתים את האירוח, אך הפער במחיר בין חדר משפחה אחד לשני חדרים נפרדים - אינו משמעותי, וישנן לא מעט משפחות, בעיקר עם ילדים מתבגרים, שדווקא מעדיפות להזמין שני חדרים נפרדים במקום חדר אחד לכל בני המשפחה, בגלל הפרטיות", אומרת שמחה אלפסי, מנהלת תיירות פנים באיסתא.

אולם יש מקרים הפוכים שני חדרים נפרדים זולים יותר מחדר אחד. כך למשל, שני לילות בשני חדרים עם דלת מקשרת במלון לאונרדו פתאל ריזורט באילת, על בסיס חצי פנסיון ,יעלו בסוף השבוע למשפחה בת 5 נפשות 2,420 שקל, שהם כ-480 שקל פחות ממחירה של סוויטה משפחתית אחת באותו מלון.

"במקרים רבים חדר אחד המתאים למשפחה בת 5 נפשות הוא ברמת סוויטה ועל כן מתומחר יקר יותר", מסביר אביגזיס מאתר התיירות itravel.

יש בתי-מלון שמציעים חדרי משפחה שאינם סוויטות ומתומחרים נמוך יותר. כך, משפחה בת 5 נפשות תשלם עבור לילה אחד בחדר משפחה סטנדרטי במלון חוויה פלאזה בנצרת 1,275 שקל - 200 שקל פחות מאירוח בסוויטה משפחתית.

 

ומה בחו"ל?

גם ביעדים מבוקשים באירופה, ובעיקר ביעדים הקלאסיים, היצע חדרי המשפחה מצומצם. מרבית בתי-המלון ביבשת מספקים פתרונות לינה בחדר אחד לזוג פלוס ילד או שני ילדים. "הבעיה" מתחילה כשמדובר בחמישייה - זוג הורים ו-3 ילדים.

"עבור 5 נפשות מרבית בתי-המלון באירופה מציעים שני חדרים עם דלת מקשרת או לחילופין סוויטות - עובדה שלעיתים מייקרת את המחיר", אומר גיל סתיו, סמנכ"ל השיווק בישראייר.

ואכן, ב-3 מתוך 5 יעדים שנבדקו, המחירים לשני חדרים גבוהים יותר מחדר משפחתי אחד ברמת סוויטה. כך למשל, עבור 4 לילות במלון Residenza Di Ripetta ברומא שבאיטליה תשלם משפחה בת 5 נפשות כמעט 7,000 שקל, לעומת כ-5,000 שקל בסוויטה משפחתית אחת - פער של כ-2,000 שקל.

גם במדריד הפער לא מבוטל: 4,190 שקל עבור 4 לילות במלון Petit Palace Embassy Serrano בשני חדרים נפרדים עם דלת מקשרת, לעומת 2,650 שקל בסוויטה משפחתית - פער של כ-1,540 שקל.

בשניים מתוך 5 היעדים שנבדקו, התמונה הפוכה: אירוח בסוויטה המתאימה ל-5 נפשות זול יותר מאירוח בשני חדרים סטנדרטיים עם דלת מקשרת: בוורשה - 4 לילות על בסיס ארוחת בוקר בסוויטה במלון Platinum Towers E-Apartments מתומחרים בחודש ינואר ב-3,170 שקל, לעומת 2,220 באותו מלון ובאותם התאריכים בשני חדרים נפרדים עם דלת מקשרת.

כך גם בפראג: 4 לילות על בסיס ארוחת בוקר במלון The Nicholas Hotel Residence, אף הוא ברמת 4 כוכבים, עולים בינואר 3,600 שקל, שהם 190 שקל פחות מחדר שנמצא במלון כמתאים ל-5 נפשות.

מאידך, אומר סתיו, ביעדי הבטן-גב הקלאסיים באגן הים התיכון, קל יותר למצוא חדרי משפחה סטנדרטיים במחירים סבירים. לדבריו, "בתי-המלון והקלאבים שם בנויים בהתאם". 

כמה תשלם
 כמה תשלם