איזה מניה ישראלית מומלצת כ"שורט של השנה ל-2016"?

למרות הירידה החדה בחודשים האחרונים , כלכלני Citron Research שהציבו מחיר יעד של 20 דולר למובילאיי ממליצים עליה בתור "השורט של 2016"

אמנון שעשוע - מובילאיי/ צילום: נתי שוחט
אמנון שעשוע - מובילאיי/ צילום: נתי שוחט

מניית מובילאיי  מאבדת גובה. בחודש האחרון איבדה מובילאיי כ-8.5% משווי השוק שלה, ומאז השיא אותו סימנה בחודש אפריל השנה, 64 דולר למניה, היא השלימה צניחה של כ-37% למחיר של 40.62 דולר לשווי שוק של 8.8 מיליארד דולר.

למרות הירידה החדה בחודשים האחרונים, כלכלני Citron Research שהציבו מחיר יעד של 20 דולר למובילאיי לפני מספר חודשים ממליצים עליה בתור "השורט של 2016".

באתר InvestorPlace פורסם מאמר המדגיש גם את היתרונות של מובילאיי, שפועלת בשוק שמתפתח במהירות של מניעת תאונות ונהיגה אוטונומית, אולם מדגיש גם שהמניה יקרה ולא מומלצת ב"קניה".

כותב המאמר, כריס טיילר, ממליץ לקנות אופציות פוט לטווחים ארוכים על מובילאיי וכך להנות מהירידה הצפויה במחיר המניה ב-2016. 

עוד הוא מציין שכלכלני סיטרון צדקו בעבר כשהמליצו לבצע שורט, בין השאר, על מניות גו-פרו , אמברלה ו-3D סיסטמס.

המערכת של מובילאיי מבוססת על עינית המותקנת מתחת למראה הקדמית של המכונית. המערכת מתריעה, דרך צלילים שהיא משמיעה, מפני מצבים שעלולים להיות מסוכנים, כמו סטייה מנתיב הנסיעה, אי-שמירת מרחק מהמכונית שלפני או קרבה יתרה להולכי רגל ולרוכבי אופניים. מוצר זה נמכר ליצרני ציוד, ואלו משווקים אותו ליצרניות הרכב, שמשלבות את המערכת במכוניות שהן מציעות לקהל הרחב.