סכסוך עבודה ב"גלובס" על רקע הכוונה לפטר 60 עובדים

המנכ"ל, איתן מדמון: "זכויות העובדים מובטחות. נושאי הליבה שאיתם מזוהה 'גלובס', הכלכלה והעסקים, יחוזקו"

גלובס לוגו
גלובס לוגו

ארגון העיתונאים הכריז בסוף השבוע שעבר סכסוך עבודה במערכת העיתון "גלובס". זאת, על רקע כוונת הנהלת העיתון לבצע תוכנית התייעלות בעיתון, שבמסגרתה יפוטרו 60 עובדים (מתוך כ-300), מחציתם עובדי מערכת. בין היתר מתוכננת סגירת המוספים "גלובס הערב" היומי ו"פירמה" החודשי.

ביום רביעי התקיימה אסיפת עובדים, שבה קיבל ועד עובדי מערכת העיתון גיבוי מהעובדים להכריז על סכסוך.

ממנכ"ל "גלובס", איתן מדמון, נמסר: "'גלובס' מצוי במהלך של שינויים תוכניים. נושאי הליבה של הכלכלה והעסקים, אשר עמם מזוהה 'גלובס', יחוזקו, ולעומתם מוסף 'הערב' יצומצם ויאוחד עם חלק החדשות. המגזין 'פירמה' ייסגר, וחלק מתכניו והפרויקטים שבהם הוא עוסק יוטמעו במוספים אחרים. מגזין 'מדד המותגים' ימשיך לצאת לאור.

"מטרת השינויים היא לחזק ולחדד את הערך המוסף של 'גלובס' ולהתאים אותו למציאות הכלכלית שבה נמצא עולם התקשורת ככלל ועיתון 'גלובס' בפרט. השינויים המתוכננים נועדו להבטיח את יכולתו של 'גלובס' לתפקד כעסק עצמאי ללא צורך במימון פיננסי חיצוני.

"כל זכויות העובדים, התשלומים, הזכויות, הקרנות, ביטוחי מנהלים, וכל הכספים הרלוונטיים העומדים לזכות כל אחת ואחד, מובטחים באופן מלא, ובצורה ודאית. הנהלת 'גלובס' מכבדת ומעריכה מאוד את עובדיה ואת הוועד המייצג את העיתונאים.

"יש רגעים בחיים שבהם צריך לקבל החלטות קשות וכואבות, בדיוק במקום זה נמצא 'גלובס' כעת. אחריות ההנהלה היא לפעול באופן מיידי ובנחישות כדי לצאת מן המשבר. ליבנו, כאבנו והבנתנו נתונים עם כל מי שפרנסתו תיגדע כתוצאה ממהלך קשה, מורכב והכרחי זה".