פרטנר: המהלך לרכישת זכויות השידור בכדורגל יוריד מחירים

בתגובה למכתב של הוט למועצת הכבלים, בו התריעה כי פרטנר תביא לעליית מחירים לצרכנים, טוענת פרטנר כי טענות הוט הן ציניות ומקוממות לנוכח העלאת המחירים שלה

איציק בנבנישתי  / צילום: איל יצהר
איציק בנבנישתי / צילום: איל יצהר

חברת פרטנר הגיבה על המכתב של חברת הוט למועצת הכבלים והלוויין, שבו
הוט התלוננה כי פרטנר מתכוונת להתמודד במכרז על זכויות השידור של ליגת העל בכדורגל בישראל וטענה כי הדבר יביא לכך שמיליון וחצי בתי-אב לא יוכלו לצפות בשידורים אם תזכה.

לדברי פרטנר, זוהי דוגמה נוספת לניסיונותיה הציניים של הוט, המחזיקה במונופול בתחום השידורים הרב-ערוציים, להכשיל כל תחרות אפשרית בתחום השידורים.

במכתב התגובה שלה מציינת פרטנר כי היא מתכוונת להציע את השירות לכלל הציבור, וכי כל מי שתשתית קווית רחבת פס מגיעה לביתו יוכל להצטרף אליו. המצטרפים לשירות לא יידרשו להתנתק משירותי השידור עליהם הם מנויים.

בנוסף, לטענת פרטנר, היא שואפת לאפשר לציבור לרכוש את שידורי משחקי ליגת העל בכדורגל, ללא צורך ברכישת חבילת בסיס יקרה כתנאי מקדים לרכישה, ולכן כניסתה לתחום התוכן צפויה דווקא לעורר תחרות בתחום זה, לשפר את מצבו של הצרכן בישראל ולהוביל לירידת מחירים והעצמת יכולתו של הצרכן לרכוש רק את התכנים בהם הוא מעוניין לצפות. למעשה, טוענת פרטנר, מכך בדיוק חוששת הוט. 

עוד טוענת פרטנר כי "דאגתה" הפתאומית של הוט לרווחת צרכני השידורים היא צינית - בהתחשב בכך שהוט פעלה רק לאחרונה להעלאה מקוממת של מחירי שירותי השידורים שלה, תוך שהיא מוכיחה באופן נחרץ עד כמה נמוכה רמת התחרות בשוק השידורים הרב-ערוציים בישראל - ולכן לא ניתן להתייחס ברצינות לאמירותיה בעניין. 

יתרה מכך, המציאות בישראל הוכיחה כבר כי אין די בהימנעות מאסדרת שידורים באינטרנט, אלא יש הכרח לייצר מציאות חדשה ולקבוע "הגנות ינוקא", שיסירו ולו באופן חלקי את חסמי הכניסה הגבוהים ויעודדו כניסתם של שחקנים חדשים לזירת התחרות. לטענת פרטנר, בפרט נכונים הדברים במצב הקיים, שבו שוק השידורים הרב-ערוציים נשלט באופן מוחלט על-ידי הוט ו-yes

פרטנר העלתה שורה של הגנות שקיבלו הוט ו-yes כשנכנסה לתחום השידורים ולתחרות בהוט, וזאת על-מנת להמחיש עד כמה היום לא ניתנת הגנה לשחקנים חדשים. פרטנר הזכירה את המעבר שאיפשר הרגולטור לחברות הכבלים לעבור ממשטר של זיכיון לתקופה מוגבלת למשטר של רישיון שאינו מוגבל בזמן, בעת כניסתם לתחרות בתחום תשתית האינטרנט הקווית. 

פרטנר סבורה כי מטרתה של הוט היא שקופה - לחסום את כניסתה של תחרות ולהערים קשיים בפני כל מי שיעז חלילה להתחרות בה - ואל למשרד התקשורת ולמועצת הכבלים והלוויין לתת את ידם לכך.

לטענת פרטנר, פנייתה של הוט והעובדה שהן הוט והן yes הולכות באותו נתיב בדיוק, ומנסות, זו לצד זו, לחבל בניסיונה של פרטנר להתמודד על דריסת רגל בשוק תכני הטלוויזיה, מדגישה ביתר שאת את הצורך בהסרת חסמי הכניסה הגבוהים הקיימים בשוק השידורים הרב-ערוציים. 

מהוט נמסר בתגובה: "חברת הוט מעודדת תחרות המתקיימת בצורה הוגנת.
מצב בו פלטפורמת שידורים כמו פרטנר יכולה לרכוש שידורי ספורט בבלעדיות בגלל ואקום רגולטורי סותרת את המדיניות הקיימת של הרגולציה בישראל. התוצאה: האמרה של מחירי זכויות הספורט ויצירת מצב שבו שידורי ספורט עלולים להיות זמינים לקהל מנויים מצומצם בלבד".