הסחבת נמשכת

כמה זמן ייקח עד שייבחר הממונה על ההגבלים העסקיים? לא ברור

אורי שוורץ מיכל הלפרין  / צילום: רוני שיצר איל יצהר
אורי שוורץ מיכל הלפרין / צילום: רוני שיצר איל יצהר

כמה זמן ייקח עד שייבחר הממונה על ההגבלים העסקיים? במצב שבו הדמות הבוחרת, ממלא-מקום שר הכלכלה והתעשייה, ידועה במקומותינו כמי שמתקשה בבחירה וסוחבת עד שאי-אפשר עוד - התשובה היא: לא ברור.

בחודש מאי הודיע דיויד גילה על פרישה. באמצע יולי, בטרם נקבע הרכב ועדת האיתור, פורסמה מודעה למועמדים. בסוף אוגוסט סיים גילה את תפקידו, ורק אתמול (ב') הועברו לממלא-המקום שמות שני המומלצים. הבחירה כולה בידיו. בידי ראש הממשלה, שר החוץ, שר התקשורת, השר לשיתוף-פעולה אזורי ושר הכלכלה בנימין נתניהו.

למצער - ויש אומרים שזה לגמרי לשמחתו של המ"מ ובעיקר לשמחת אנשיו - הותיר אחריו שר הכלכלה הקודם, אריה דרעי, רשימה של תפקידי בכירים שכיסאותיהם/ן הולכים ומתרוקנים.

נציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, עו"ד ציונה קניג יאיר, סיימה 8 שנים והודיעה על סיום תפקידה;מנהלת הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, עו"ד תמר פינקוס, הכפופה ישירות לשר הכלכלה, מסיימת בקרוב ופורשת מהמשרד; המשנה למנכ"ל, הממונה על הקטע התעשייתי במשרד, ינון אלרואי, נבחר לתפקיד נספח כלכלי בניו-יורק. הוא יחל את תפקידו באוגוסט, אבל בחירת המשנה חייבת להתבצע בקרוב כדי לאפשר העברה מסודרת של התפקיד; היועץ המשפטי של משרד הכלכלה, עו"ד מיכאל אטלן, מועמד זה מכבר, מעל לשנה וחצי, לתפקיד שופט בית הדין הארצי לעבודה, אבל משרד המשפטים מעכב את ההחלטה; הממונה על מעונות היום במשרד הכלכלה, מלי שטריגלר, הודיעה באחרונה על עזיבתה; הממונה על אזורי פיתוח, אבי כהן, נבחר לפני כחצי שנה על-ידי השרה גילה גמליאל לתפקיד מנכ"ל משרדה, המשרד לשוויון חברתי. במקומו מונה ממלא-מקום - ומאז לא התקדמה בחירת ממונה קבוע.