אנליסטים בגולדמן זאקס: יקר וקשה לגדל ילדים בימינו

משימת גידול הילדים הפכה בשנים האחרונות לקשה ויקרה יותר, זו השורה התחתונה בסקירה שפרסמו בגולדמן זאקס ■ בארה"ב למשל, העלות הכוללת של גידול ילד עד גיל 17 עומדת על 245 אלף דולר ■ רק 30% מההורים האמריקאיים מעריכים שהמצב הפיננסי של ילדיהם יהיה טוב יותר משלהם

תינוקות/ צילום: רויטרס
תינוקות/ צילום: רויטרס

גידול ילדים הפך למשימה קשה ויקרה יותר ויותר בכל רחבי העולם, כך עולה מסקירה שפרסמו לאחרונה אנליסטים בגולדמן זאקס.

בבנק ההשקעות האמריקאי מציינים כי אומנם מוצרי הבסיס לגידול ילדים, כגון מזון וביגוד, הם זולים יחסית אך המוצרים הגדולים יותר כגון חינוך, בריאות ומוצרים חומריים שונים, הפכו ליקרים יותר ומקשים על גידול הילדים.

בגולדמן זאקס ערכו גם סקר בקרב הורים בכל רחבי העולם, שבו הם נשאלו האם הם חושבים שהעתיד הפיננסי של ילדיהם יהיה טוב יותר. ע"פ הסקר, כמעט 90% מהנשאלים בסין השיבו כי הם מעריכים שהמצב הפיננסי של ילדיהם יהיה טוב יותר משלהם. ההורים האמריקאיים (וכמעט בכל מדינות המערב) הפכו בשנים האחרונות לפסימיים יותר, כאשר קצת יותר מ-30% מהנשאלים האמריקאים השיבו כי הם סבורים שהמצב הפיננסי של ילדיהם ישתפר כשהם יתבגרו. 

ומהי העלות הכוללת של גידול ילדים בארה"ב עד גיל 17? ע"פ הנתונים של גולדמן זאקס העלות הכוללת עומדת על כ-245 אלף דולר (כ-956 אלף שקל). בישראל, לשם השוואה, ע"פ הערכות גידול ילד עד גיל 18 עומד על כ-500 אלף שקל ומעלה.

ואם כבר יש לכם ילדים? בגולדמן זאקס מציינים כי ילד שלישי מעלה באופן מהותי את ההוצאות המשפחתיות. בשורה התחתונה, בבנק ההשקעות סבורים כי האוכלוסיה העולמית אינה עומדת להתמוטט בגלל יוקר המחייה, אך כדאי שהיקף ההוצאות יהיה חלק משיקול הדעת שלכם לפני שאתם מחליטים להביא ילדים לעולם.