בצלאל בודק עוד אופציות מלבד פלאפון בשוק הסלולר

בצלאל חושש שהתנגדות עובדי פלאפון להקמת רשת משותפת תמנע ממנו להיכנס לשוק הסלולר ולכן שומר על אופציה למו"מ מול פרטנר

חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן
חזי בצלאל / צילום: יוסי כהן

האם איש העסקים חזי בצלאלהבעלים של 018 אקספוןבוחן אפשרויות נוספות לשיתוף פעולה בנושא הרשת הסלולרית המשותפת מלבד פלאפון? ל"גלובס" נודע, כי בצלאל מקיים קשר גם עם חברת פרטנר למרות שהסיכויים לחתימת הסכם על רשת משותפת הם ככל הנראה גבוהים יותר עם פלאפון. יחד עם זאת בימים האחרונים נדמה שהמו"מ בינו לבין פלאפון סובל מפערים גדולים בין הצדדים.

החשש בקבוצה של בצלאל הוא שבשל התנגדות העובדים של פלאפון לשיתוף פעולה שכולל הקמת מיזם משותף חיצוני לניהול הרשת המשותפת, ההתנגדות תעמיד את הקבוצה בפני שוקת שבורה ולכן הוחלט לשמור על כל האופציות פתוחות, כולל ערוץ מול פרטנר. דבר נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא שמשרד התקשורת לא יאשר את ההסכם או ידרוש להכניס בו שינויים והדבר יכול לגרום לעיכוב בכניסת החברה לשוק.

נזכיר שאקספון ניהלה מו"מ מקביל עם פרטנר אך בשלב מסוים היה ברור שהיא מכוונת למו"מ מול פלאפון והמגעים הופסקו.

כפי שנחשף ב"גלובס", בצלאל מתקדם עם פלאפון והצדדים הגיעו לשלב מתקדם בניסוח החוזה ואולם כעת כאשר הצדדים כבר נמצאים בישורת האחרונה, גורמים המקורבים למו"מ טוענים שפלאפון היא זו שגוררת רגליים משום שהיא מבינה שכניסתו של בצלאל עשויה להמשיך ולגרור את השוק למלחמת מחירים נוספת, ומכאן החשש שלה לחתום איתו.

נזכיר כי פרטנר והוט מובייל הקימו מיזם רשת משותף שנקרא PHI, שממוקם באיירפורט סיטי, ומנוהל על ידי אייל אילוז. מבחינת משרד התקשורת ניתן לצרף למיזם המשותף גורם שלישי, מה שיביא להפחתת ההשקעה של כל הצדדים במיזם כיוון שההוצאות יתחלקו בין כולם. מהבחינה הזו ייתכן ולבצלאל שווה יותר דווקא להצטרף למיזם של פרטנר והוט מובייל. פרטנר הכחישו שמתנהלים מגעים עם בצלאל ואקספון סירבו להתייחס.