נעילה חיובית בוול סטריט; קטרפילר קפצה כ-5%

קצב הצמיחה עודכן מטה לרמה של 2% ברבעון השלישי, לעומת קריאה קודמת של 2.1% ובעוד בשוק ציפו לקצב צמיחה של 1.8% ■ פורד וגוגל בולטות על רקע דיווחים לשת"פ ■ חוזה נפט מסוג ברנט נסחר מתחת לחוזה WTI

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים היום (ג'), ברקע נתוני מאקרו חשובים שפורסמו לפני ואחרי הפתיחה. באסיה ובאירופה נחתם היום המסחר במגמה מעורבת, לאחר נעילה חיובית אמש בארה"ב. שבוע המסחר הנוכחי הוא מקוצר: ביום ה' המסחר יינעל ב-20:00 וביום ו' לא יתקיים מסחר לרגל חד המולד. 

 

ב-15:30 פורסמו נתוני התמ"ג בארה"ב לרבעון השלישי (קריאה שלישית ואחרונה) שהצביעו על קצב צמיחה של 2%, בעוד בשוק ציפו לקצב צמיחה של 1.8%, מתחת לקריאה הקודמת שעמדה על קצב של 2.1%. ע"פ הנתונים, היצוא עלה ב-0.7%, קצב נמוך יותר לעומת האומדן הקודם שהצביע על עלייה של 0.9%. הצריכה הפרטית נותרה ללא שינוי וצמחה קצב שנתי של 3%. 

ב-17:00 פורסמו מכירות הבתים הקיימים בנובמבר, שהפתיעו וירדו ב-10.5% בנובמבר, לקצב שנתי של 4.76 מיליון בתים. בשוק ציפו לקצב שנתי של 5.36 מיליון, ללא שינו מהחודש הקודם.

מחירי הנפט עדיין במוקד: החוזה על הנפט מסוג WTI עלה היום בכ-1% לרמה של 36.14 דולר לחבית, בעוד מחיר חבית נפט מסוג ברנט ירד בכ-0.7% לרמה של 36.11 דולר. למעשה, זו הפעם הראשונה מאז 2010 בה הברנט נסחר מתחת ל-WTI.

השווקים ימשיכו להיות תנודתיים במיוחד השבוע לקראת חג המולד שיחול בסופו ועקב לחצי 'ראלי סנטה קלאוס'. "המסחר השבוע יהיה הפכפך וייתאפיין באי ודאות ואי יציבות", אמר ג'וש מוהני, אנליסט שווקים ב-IG. להערכתו מחזורי המסחר צפויים להיות נמוכים השבוע עקב אווירת החג.

 

 

חברת פורד מוטורס  בלטה במסחר על רקע דיווחים לשת"פ עם גוגל  במכונית ללא נהג.

החברות נייקי , Micron Technology , חברת ConAgra Foods , וכן Paychex  מדווחות היום על תוצאות כספיות. 

אלביט מערכות  זכתה בחוזה ממדינה באסיה פאסיפיק לאספקת פתרון מודיעיני אווירי מערכתי לשימוש במשימות מודיעין, האזנה, הרכשת מטרות ופיענוח. החוזה, בהיקף כספי של כ- 50 מיליון דולר, יתבצע במהלך שלוש שנים על ידי חטיבת המודיעין של אלביט מערכות, שתהיה הקבלן הראשי של התוכנית.