תקציב הפרסום של ארקיע יוצא למכרז

פנייה נעשתה למשרדים גליקמן, ברוקנר, אברהם, no no no yes, פובליסיס וליאו ברנט ■ מתחילת השנה פרסמה ארקיע בהיקף ריאלי של כ-15 מיליון שקל

תקציב הפרסום של חברת התעופה ארקיע יוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס". מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי החברה פרסמה מתחילת השנה בהיקף ריאלי של כ-15 מיליון שקל.

עוד נודע ל"גלובס" כי בשבועות האחרונים ערכו נציגי החברה שיחות גישוש עם מספר משרדי פרסום גדולים על-מנת לברר את האפשרות שייקחו חלק בהתמודדות. פניות נעשו למשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב (שמטפל בתקציב אל-על ולכן סירב), לברוקנר-יער-לוי, לפרסום אברהם, למשרד no no no yes של גדעון עמיחי, לליאו ברנט ישראל ופובליסיס ישראל.

תקציב הפרסום של ארקיע מטופל מאז שנת 2009 במשרד הפרסום GPS ארועטי-ברמן, שהתמזג לאחרונה עם משרד הפרסום דרורי-שלומי. יוסי ארועטי, מבעלי משרד GPS, הוא טייס ארקיע המטיס את מטוסי החברה עד היום, מה שלא הזיק לו בהתמודדות על התקציב, כמו גם קשר חברות בינו לבין מנכ"ל ארקיע הקודם שפרש לפני שנה.

בסוף 2014 מונה לארקיע מנכ"ל חדש, וכמו במקרים רבים אחרים, חילופי מנכ"ל מביאים איתם גם בחינה של מערך הפרסום.

נציין כי דרורי-ארועטי-ברמן ייקחו חלק בהתמודדות על התקציב.

תקציב ארקיע עבר מספר טלטלות עד שהגיע לידי ארועטי. התקציב נוהל במשך שנים ארוכות על-ידי משרד הפרסום יהושע TBWA, זאת כאשר החברה הייתה תחת הבעלות של האחים בורוביץ' ששלטו בה באמצעות חברת כנפיים. כשרכשו האחים בורוביץ' את אל-על הם חויבו למכור את החברה, שנרכשה על-ידי קבוצת נקש והעובדים.

ארקיע, תחת הבעלות החדשה, רצתה ליישר קו עם חברת ישראייר שפרסמה באותה תקופה לא מעט - בין היתר בטלוויזיה. החברה פרסמה מכרז פרסום בו התמודדו בין היתר באומן-בר-ריבנאי, GPS מקבוצת אדלר-חומסקי&ורשבסקי וראובני-פרידן. היה זה אחד המכרזים המתוקשרים באותה תקופה, וזכה בו משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, לאחר שהציג בפני הנהלת החברה פרזנטציה, שדנה באפשרות של חיבור ארקיע לדוגמנית בר רפאלי. בהנהלת ארקיע אהבו את הרעיון והחל להתנהל משא-ומתן בין המשרד לרפאלי, אך בסופו של דבר המשא-ומתן בין הצדדים לא הבשיל לידי חוזה.

ההתקשרות עם באומן לא החזיקה זמן רב, ואחרי פחות משנתיים נעשה מכרז נוסף ללא מתמודדים מהשורה הראשונה, בו זכה GPS. מאז נחשב התקציב לנכס יציב ואסטרטגי שהולך עם המשרד. 

יש לציין כי משרד הפרסום no no no yes בחר שלא להשתתף במכרז.