"מדד S&P 500 יעלה בשנה הבאה רק ב-3%-5%"

אנליסטים בוול סטריט מספקים תחזיות לא ורודות במיוחד לשנה הבאה, אחרי שמתחילת השנה עלה מדד S&P 500 ב-0.1% בלבד, ואילו הדאו ג'ונס בכלל ירד ב-1.5% ■ איפה בכל זאת כן כדאי לשים את הכסף?

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

שבוע הבא צפוי להיות רגוע בוול סטריט, כאשר כמו בכל שנה, משקיעים רבים בחופשת חג המולד ומחזורי המסחר דלילים. אלא שהפעם המסחר בשבוע הבא יקבע את הביצועים השנתיים בוול סטריט. 

מדד S&P 500 עלה רק ב-0.1% מתחילת השנה, כך שהתשואה שלו בשבוע הבא תקבע למעשה את התשואה השנתית של המדד. לעומתו, הדאו ג'ונס ירד ב-1.5% והנאסד"ק עלה ב-6.6%. 

 

הביצועים של המדדים הגדולים בארה"ב היו מאכזבים למדי השנה, ובוול סטריט מעריכים שגם שנת 2016 לא תהיה מוצלחת במיוחד. "אני לא שורי על השוק. ב-2016 נראה עלייה של 3%-5%", אומר ל-CNBC אסטרטג השקעות ב-TD Ameritrade. להערכתו, מניות הפיננסים ישיגו תשואות עודפות בשנה הבאה לאור העלאות הריבית בארה"ב שצפויות להגדיל את רווחי המימון של הבנקים. הוא גם מאמין בסקטור הטכנולוגיה.

סקוט רדלר, שותף ב-T3Live.com, ממליץ על מניות פייסבוק ,גוגל , נטפליקס  ואמזון  לשנה הבאה. הוא מסמן 2 רמות מפתח ל-S&P 500: שבירה של רמת התמיכה ב-1,990 נקודות תאותת על גל ירידות, בעוד שפריצה מעל 2,090 נקודות "תכניס כסף חדש לשוק", כדבריו.

אז מה בכל זאת ישפיע על המסחר בשבוע הבא, שבוע שכאמור יקבע את התשואות השנתיות? מלבד מספר נתוני מקרו והנפקות אג"ח ממשלתיות ב-90 מיליארד דולר, כריס רופקי מ-MUFG Union Bank אומר שהנפט ימשיך לסמן את הכיוון לשוק המניות: "כולם ימשיכו לעקוב מקרוב אחרי הנפט, ולראות אם הוא מתייצב".