דירות בהוזלה של עד 31%: מחיר למשתכן בי-ם, בית שמש ויקנעם

כחלון: "לפני שנה אף אחד לא היה מאמין שיימכרו בכל רחבי הארץ דירות בהנחות של עשרות אחוזים מתחת למחיר השוק. היום מחיר למשתכן קובעת את המציאות הזאת בשטח הלכה למעשה. מציאות של תקווה לזוגות הצעירים וחסרי הדיור בישראל"

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

שלושה מכרזי מחיר למשתכן בירושלים, יקנעם ובית שמש נסגרו בהצלחה כאשר בכל המגרשים שיצאו לשיווק הוכרזו זוכים. מדובר במכרזים שנסגרו אתמול (ב') וכוללים מגרשים לבניית 485 דירות בסך הכל, כולן דירות מוזלות לזכאי מחיר למשתכן.  

על פי תוצאות המכרזים, דירת 100 מ"ר בירושלים תימכר לזכאים במחיר של החל מ-1.37 מיליון שקל. דירת 100 מ"ר ביקנעם תימכר לזכאים במחיר של החל מ-846 אלף שקל ודירה בשטח 100 מ"ר בבית שמש תימכר לזכאי  מחיר למשתכן בהחל מ-1.074 מיליון שקל. מחירים אלו כוללים מע"מ.

המכרז בירושלים מתייחס לשכונת רמת שלמה, שכונה חרדית בעיר הממוקמת מעבר לקו הירוק. מכרז זה היה הגדול ביותר שנסגר מבין שלושת המכרזים וכלל 438 יחידות דיור. על פי התב"ע התקפה במקום ניתן יהיה לבנות דירות בנות בשטווח של בין 80 מ"ר ל-120 מ"ר. על פי נתוני משרד האוצר ורמ"י, מחירי הזכייה בירושלים משקפים הנחה של כ-24% ממחיר השוק של דירות שנמכרות בשוק החופשי. במכרז זה זכו החברת גיא ודורון לוי (לבניית 144 יח"ד), קוטלר עדיקא חברה לבנייה (94 יח"ד) וחברת דליה אליספור, חברה קבלנית לבנייה, שזכתה בשני מגרשים המאפשרים בניית 200 יחידות דיור.

במכרז ביוקנעם שכלל 11 יחידות דיור בלבד בשכונת שער הגיא זכתה חברת א.ר כהן הנדסה ובנין. על פי נתוני האוצר ורמ"י, מדובר בהנחה של  31% ממחירי השוק.

במכרז בבית שמש, שכלל 36 יחידות דיור בשכונת רמת בית שמש, זכתה חברת אופק שלי בניה ופיתוח. על פי נתוני האוצר ורמ"י, ההצעה הזוכה במכרז זה משקפת הנחה של 17% ממחירי השוקק.

הצעות הקבלנים בכל המכרזים היו נמוכות ממחיר המקסימום שנקבע במכרז. 

שר האוצר משה כחלון אמר היום כי "לפני שנה אף אחד לא היה מאמין שיימכרו בכל רחבי הארץ דירות בהנחות של עשרות אחוזים מתחת למחיר השוק. היום מחיר למשתכן קובעת את המציאות הזאת בשטח הלכה למעשה. מציאות של תקווה לזוגות הצעירים וחסרי הדיור בישראל".

שר הבינוי והשיכון יואב גלנט הוסיף: "מחיר למשתכן מביא תוצאות בשטח, ומאפשר דיור בר השגה לכל הקבוצות והמגזרים בחברה הישראלית, בכל רחבי הארץ. אנחנו מקווים שההוזלה של 20%-30% שכבר נראית לעין במסגרת מחיר למשתכן עבור הזוגות הצעירים, תביא לצינון שוק הדיור כולו".