השופט רוזן על הכרעת העליון: "שלם עם העונש ללופוליאנסקי"

שופט המחוזי דוד רוזן, שגזר 6 שנות מאסר על ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי בפרשת הולילנד, הגיב לראשונה להחלטת העליון להקל בעונשו ולא לשלוח אותו לכלא: "אני שלם לחלוטין עם העונש שנתתי"

השופט דוד רוזן / צילום: תמר מצפי
השופט דוד רוזן / צילום: תמר מצפי

השופט דוד רוזן, מי שהרשיע את ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ויתר הנאשמים בפרשת הולילנד בבית המשפט המחוזי בחודש מאי 2014, מגיב היום (ג') לראשונה על ההכרעה בערעורים בבית המשפט העליון, ולא מביע חרטה על העונש שגזר על ראש עיריית ירושלים לשעבר, אורי לופוליאנסקי.

"אני שלם לחלוטין עם העונש שנתתי לאורי לופוליאנסקי", אמר רוזן במהלך דיון שגרתי בבית המשפט המחוזי בתל-אביב בתיק פלילי שאינו קשור לדיון שנערך הבוקר בבית המשפט העליון.

במשפט שקיים הבוקר ניסה רוזן לדחוק בצדדים להגיע להסדר וטען כי "במקרה של לופוליאנסקי הפרקליטות ביקשה 9 שנים, ואני בסופו של דבר גזרתי עליו 6 שנים".

מוקדם יותר הבוקר החליטו שופטי העליון להקל משמעותית בעונשו של לופוליאנסקי במסגרת תיק הולילנד. במקום 6 שנות מאסר, נגזרו עליו 6 חודשי עבודות שירות.

לופוליאנסקי, ראש עיריית ירושלים לשעבר, שבתקופה הרלוונטית שימש כסגן ראש העיר, הורשע בקבלת שוחד ונשלח בתחילה ל-6 שנות מאסר. במקביל לערעור שהגיש חלה הרעה במצבו הרפואי, והיום החליטו שופטי העליון לדחות את הערעור על הרשעתו פה-אחד, אך קיבלו את ערעורו על גזר הדין וקבעו כי הוא ירצה 6 חודשי עבודות שירות.

"אני מודה למשפחתי הטובה ומודה בעזרת השם שאמשיך לעשות שירות למען העם", אמר לופוליאנסקי לאחר ההחלטה. "אני מתפלא על דברים מסוימים, אני מצר על חברים שצריכים ללכת למאסר, ואני מקווה בעזרת השם להמשיך את השירות לעם כפי שעשיתי במשך 40 שנה להמשיך לעזור ולסייע ולמי שנזקק. תודה ושיהיה בשורות טובות".