המניה שקפצה 760% ב-5 שנים ונהנית מקריסת מחיר הנפט

ארקו, חברת תחנות הדלק של אריק קוטלר, הוסיפה 55% לשוויה ב-2015 וכבר נסחרת בשווי של 650 מיליון שקל, הגבוה מיחס ההמרה של האג"ח שהנפיקה החברה אשתקד

רק לפני קצת יותר משנה עדיין התקשה איש העסקים אריק קוטלר, בעל השליטה בחברת ארקו החזקות , לשכנע גופים מוסדיים להשתתף בגיוס אג"ח של החברה, ובשל כך נאלץ להחליף את מכשיר הגיוס לאג"ח להמרה. קוטלר נאלץ להתגמש גם בשיפור ניכר ביחס ההמרה של האג"ח שאותו ביקש בתחילה, ובסופו של דבר גייסה ארקו בנובמבר 2014 סכום של כ-160 מיליון שקל.

היום, לאחר תקופה מצוינת בעסקיה בתחום תחנות הדלק בארה"ב, השיפור בתנאי ההמרה בהנפקה משחק לידי מחזיקי האג"ח מסדרה ח' הנושאת ריבית של כ-7% ונסחרת בתשואה של 2.3%. האג"ח עלו ביותר מ-40% בשנה האחרונה וזאת בעקבות שווי השיא של ארקו, אחרי זינוק שנתי של 55% שנרשם במניה, על רקע ההתרחבות פעילותה לצד הצניחה שנרשמה במחיר הנפט.

תשואת המניה ב-2015 משלימה זינוק אדיר של 760% בערכה של מניית ארקו בחמש השנים האחרונות, שכתוצאה ממנו נסחרת כיום החברה בשווי של 650 מיליון שקל - גבוה באופן ניכר ממחיר ההמרה.

תנאי ההמרה, המאפשרים להמיר את האג"ח שהנפיקה ארקו למניות לכל אורך חיי האג"ח, הגדירו הטבה לאלה שיעשו זאת עד ספטמבר 2017 - שלפיה יוכלו לקבל מניית ארקו תמורת קצת פחות מאג"ח אחת (0.9 שקל אג"ח למניה), יחס המרה המשקף שווי חברה של כ-530 מיליון שקל, כך שהאג"ח נמצאת כיום עמוק במסלול המנייתי.

פיתוח אינטנסיבי של התחנות

ארקו פועלת בחודשים האחרונים באינטנסיביות לפיתוח פעילותה העיקרית, המרוכזת בחברת תחנות הדלק האמריקאית GPM שבשליטתה, ורוכשת עוד ועוד תחנות דלק וחנויות נוחות הצמודות להן. GPM מפעילה תחנות דלק וחנויות נוחות ואספקת דלקים בסיטונות ביותר מ-750 אתרים בחוף המזרחי, בדרום מזרח ובמרכז ארה"ב.

במקביל להרחבת הפעילות המסורתית שלה, המשקיעים ממתינים להצפת ערך שמקדמת ארקו בחודשים האחרונים לפעילות GPM, עם תוכנית להנפיק בארה"ב חברה בת ייעודית, שותפות מוגבלת (MLP), שתאגד תחתיה את הסכמי אספקת מוצרי הדלק של החברה. בספטמבר האחרון עדכנה ארקו כי GPM הגישה טיוטת תשקיף רביעית לרשות ני"ע האמריקאית לקראת המהלך, שממנה עולה כי החברה כבר קיבלה התחייבויות להשקעה של עד 220 מיליון דולר.

בארקו מציינים כי השותפות המוגבלת קיבלה התחייבות למימון מתאגידים בנקאיים בארה"ב בהיקף של עד 130 מיליון דולר, וזו "תהווה בסיס להתקשרות בהסכם אשראי אשר בכוונת השותפות להתקשר בו בקשר עם ההנפקה". במסגרת הסכם אשראי זה לשותפות יועמד קו אשראי בהיקף של 100-110 מיליון דולר והיא יכולה לבקש להגדילו בתנאים מסוימים עד ל-220 מיליון דולר, נוסף על קבלת הלוואה לזמן ארוך בהיקף של עד 20 מיליון דולר.

קוטלר שולט בארקו יחד עם שותפו מוריס וילנר (השניים מחזיקים 85% ממניות החברה בחלקים דומים).

מניית ארקו
 מניית ארקו