שרה נתניהו נחקרה באזהרה עד 2:00 בפרשת מעונות רה"מ

(עדכון) - עפ"י החשד, רעיית רה"מ השתמשה בכספי משלם המסים לצרכים פרטיים, כמו תשלום על טיפול באביה או על עבודות שביצע החשמלאי אבי פחימה בווילה של הזוג נתניהו בקיסריה ■ נחקרה אמש במשך שעות ארוכות, ועדיין לא ברור אם תיחקר שוב

בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין ושרה נתניהו / צילום: רויטרס

אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, נחקרה אמש עד 2:00 בלילה (ו') באזהרה ביחידת להב 433 של המשטרה בנוגע למעורבותה בפרשת מעונות ראש הממשלה. הגברת נתניהו החלה להיחקר סביב השעה 16:30 בחשד לביצוע עבירות על טוהר המידות, והיא מכחישה את הנטען נגדה. מועד החקירה נחשף לראשונה ב"גלובס".

חקירתה של נתניהו נעשתה לאחר תיאום בין עורך דינה, ד"ר יעקב וינרוט, לבין חוקרי המשטרה ובעקבות אישור היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למהלך.

נתניהו חשודה בקבלת דבר במירמה, ועל-פי החשד היא השתמשה בכספי משלם המסים לצרכים פרטיים, כמו למשל תשלום על טיפול באביה או על עבודות שביצע החשמלאי פעיל הליכוד אבי פחימה בווילה של הזוג נתניהו בקיסריה.

הבקשה לחקור את נתניהו הונחה על שולחנו של וינשטיין לפני כחודש בחשד לעבירות על טוהר המידות בפרשה, שעיקרה חשד שהזוג נתניהו הציגו תשלומים פרטיים לנותני שירותים בביתם הפרטי בקיסריה כאילו היו קשורים למעון הרשמי בירושלים, ובכך השיגו מימון של המדינה להוצאות הפרטיות.

אחת הפרשיות שנבדקת עוסקת בהתקשרות לביצוע עבודות חשמל בווילה של הזוג נתניהו בקיסריה. בדוח שפרסם מבקר המדינה, יוסף שפירא, בפברואר האחרון הוא מצא כי חשמלאי בשם אבי פחימה מאור-עקיבא הוזמן על-ידי שרה נתניהו או מזכירותיה לביצוע עבודות בבית באופן ישיר. זאת, תוך יצירת מצג כוזב לכאורה של העסקת קבלן אחר - ובניגוד להנחיית ועדה שכללה את היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, סמנכ"ל בכיר למינהל ולמשאבי אנוש וחשב המשרד ("ועדת השלושה").

המבקר ציין כי החשמלאי, מקורבם של הזוג נתניהו, עבד בווילה בקיסריה כמעט בכל סוף שבוע וגם ביום כיפור. ואולם, לפי החשד שנבדק, החשמלאי לא באמת עבד באותם סופי שבוע, ומדובר ברישום כוזב לכאורה של העבודה שנועד להעברת כספים לחשמלאי לכיסו חובות עבר.

בנוגע למקרה החשמלאי אמר בזמנו בא-כוחה של שרה נתניהו, עו"ד וינרוט, ל"גלובס" כי "ביחס לחשמלאי היה הליך מכרזי שביבי ושרה לא נטלו בו חלק, ולכן לא ניתן לבוא אליהם בטענות ביחס אליו. הם לא ידעו מימינם ומשמאלם בנוגע להליך המכרזי, ולכן גם לא יכול היה להיות מצג כוזב מצדם בנוגע להעסקה".

לקראת חקירתה של נתניהו, ערוץ 1 דיווח אתמול (ד') כי מבקר המדינה, יוסף שפירא, אסר על ניר חפץ לייעץ לשרה נתניהו, כיוון שאין לא ההיתר המתאים לכך. "הוועדה למתן היתרים החליטה לבקש כמה הבהרות מפרקליטם של הזוג נתניהו. מאחר שטרם התקבלו כל ההבהרות הנחוצות, הובהר כי אין היתר כלשהו לפעילותו של ניר חפץ", נמסר ממשרד המבקר.

ביום רביעי התראיינה שרה נתניהו לתוכנית "חי בלילה" ואמרה: "האמת בסוף יוצאת, ואני שמחה שהעם, על אף דיווחי התקשורת, רואה את האמת".

עובדת לשעבר במעון רה"מ: "אל תאמינו לחיוך של שרה נתניהו; רה"מ חי בבית לא נורמלי"