בהלה בגרמניה: "מידע קונקרטי" על פיגוע טרור של דאעש אמש

משטרת העיר מינכן שבגרמניה החליטה אמש לסגור שתי תחנות רכבת בעיר ■ האזרחים התבקשו להימנע מהתקהלויות למרות חגיגות שנה החדשה ■ הבוקר התחתנות נפתחו מחדש 

ארגון דאעש בעיראק/ צילום:רויטרס
ארגון דאעש בעיראק/ צילום:רויטרס

משטרת העיר מינכן שבגרמניה החליטה אמש לסגור שתי תחנות רכבת בעיר לאחר שקיבלה "מידע מאוד קונקרטי" על מתקפת טרור של ארגון דאע"ש בעיר. על פי הודעת המשטרה, התבקשו אזרחי העיר להימנע מהתקהלויות למרות חגיגות שנה החדשה. הבוקר (ו') לאחר שעות מתוחות, התחתנות נפתחו מחדש.

שר הפנים של בוואירה, יואכים הרמן, אמר במסיבת עיתונאים שקיים כי שירותי המודיעין בגרמניה קיבלו מידע ממדינה ידידותית שפעילי טרור בארגון דאע"ש מתכננים לבצע פיגועים בעיר הדרומית בערב השנה החדשה.

בהודעה שפרסמה משטרת מינכן בחשבון הטוויטר שלה נכתב כי לכוחות הביטחון ישנו "מידע רציני" על כוונת ארגוני טרור לבצע פיגוע טרור בתחנת הרכבת של המחוז המערבי פסינג, התחנה הראשית של העיר. בשל כך פונתה תחנת הרכבת מנוסעים, והתנועה למקום הופסקה.

על פי כלי התקשורת הזרים, משטרת מינכן התייחסה לאיום התקיפה ברצינות רבה והיא החלה בסריקות ברחבי העיר אחר החשודים שתכננו את מתקפת הטרור.

מתקפת הטרור שהלמה בפריז לפני כחודשיים העיבה על החגיגות ערב השנה החדשה. האירוע הרשמי לקבלת השנה החדשה ומופע הזיקוקים בבירה הבלגית בריסל בוטל עקב התרעת טרור - זאת לאחר שגם בפריז נקטו בצעד דומה. ככל הנראה שהבסיס להחלטה הוא במעצרם של שני חשודים שתכננו לבצע פיגוע בעיר במהלך תקופת החגים.

אולם לא רק באירופה המתיחות בשיאה. בניו יורק עצרה המשטרה צעיר בן 25 בחשד שתכנן לבצע פיגוע בערב ראש השנה האזרחית. הרשויות במדינה הודיעו כי הצעיר, עמנואל לוצ'מן, הוא תומך דאע"ש שתכנן לבצע פיגוע ירי בבר בעיר רוצ'סטר במדינה.