גולן טלקום שילמה עבור תדרי הדור הרביעי אך לא מקבלת אותם

גולן שילמה 17 מיליון שקל עבור תדרי הדור הרביעי אך בשל העובדה שלא הגישה תוכנית הנדסית משרד התקשורת לא מקצה לה אותם ■ קיימת שאלה האם במצב כזה גולן יכולה למכור בכלל תדרי דור רביעי?

מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי
מיכאל גולן / צילום: תמר מצפי

חברת גולן טלקום לא קיבלה את תדרי הדור הרביעי למרות זכייתה במכרז התדרים ולמרות העובדה ששילמה עליהם. התדרים לפיכך אינם נמצאים ברשותה ולקוחותיה מקבלים שירותי דור רביעי דרך סלקום. קיימת שאלה האם רשאית גולן למכור שירותי דור רביעי ללקוחותיה במצב שאין לה תדרים והיא לא קבלה היתר להפעלת השירות.

גולן טלקום שילמה עבור התדרים (5 מגה בתחום ה -1,800 מגה הרץ) בדור הרביעי 17 מיליון שקל שהם מחצית מעלות דמי הרישיון בשל היותה שחקן חדש בשוק. בתדרים היא זכתה במסגרת מכרז שנערך בינואר 2015 והתשלום בוצע במאי. אלא שמסתבר שגולן לא קבלה את התדרים בפועל משום שהיא לא הציגה תוכנית הנדסית למשרד התקשורת.

החברה רצתה להגיש תוכנית בהתבסס על הסכם איחוד רשתות שלה עם סלקום, אך לאחר שהמשרד דחה את ההסכם, גולן לא הגישה תוכנית לשימוש בתדרים בצורה עצמאית ולכן היא לא קיבלה היתר למכור שירותי רשת בדור רביעי, ולקוחותיה מקבלים את השירות דרך סלקום.

מה יהיה דינם של התדרים במצב כזה ולאור מכירת החברה לסלקום? האחרונה מעוניינת בתדרים והיא רואה בהם נכס של גולן וכחלק מהעסקה. יחד עם זאת התדרים הם נושא רגיש שלא בטוח שמוסדות המדינה קרי משרד התקשורת והאוצר יסכימו להעברתם במסגרת העסקה ולכן לא מן הנמנע שגולן תנסה בבוא הזמן לדרוש את התשלום עבור התדרים בחזרה.

כרגע לא יהיה זה נבון מבחינת החברה לדרוש את התשלום מכיוון שהיא אינה יודעת האם העסקה תאושר בכלל, ולכן להעלות את הדרישה הזו כעת כאשר היא נמצאת בעימות מול משרד התקשורת סביב רצונו לחלט לה ערבויות, נדמה שזה לא יהיה חכם מצידה והיא תעדיף לקבל תשובה ברורה בעניין המיזוג.