זיהה מחסום ורצח נהג מונית: כך נמלט המחבל מדיזנגוף

3 ימים לאחר הפיגוע בת"א הולכת ומתבהרת דרך ההימלטות של החשוד בירי בפאב "סימטא" ברחוב דיזנגוף: כך נראה התרחיש ששורטט במשטרה בעקבות ראיות רבות שנאספו במהלך המצוד

מחבל הפיגוע בדיזנגוף, נשאת מוחמד מלחם / צילום: צילום מסך
מחבל הפיגוע בדיזנגוף, נשאת מוחמד מלחם / צילום: צילום מסך

3 ימים לאחר הפיגוע בתל-אביב, הולכת ומתבהרת דרך ההימלטות של החשוד בירי בפאב "סימטא" ברחוב דיזנגוף, שגבה את חייהם של אלון בקל ושמעון רווימי והסתיים בפציעת שבעה נוספים.

מפרטים חדשים שנחשפים עולה כי החשד הוא שנשאת מלחם נמלט במונית, רצח את הנהג אמין שעבאן והשליך את גופתו בצפון העיר. 

לפי החשד, מלחם עלה על מונית לאחר הירי. באזור דרך נמיר הוא הבחין במחסום של משטרת מרחב ירקון וביקש משעבאן לסטות מהכביש בשל החשש כי ייתפס. הנהג כנראה סירב, ובין השניים התפתח דין ודברים, שבסופו נורה למוות.

לאחר מכן, לפי החשד, המשיך מלחם בנסיעה לרחוב יוניצמן בסמוך למלון מנדרין בצפון תל-אביב, שם השליך את גופתו של שעבאן. הוא המשיך במנוסתו, אולם בשלב מסוים הבין שהמונית תהיה לו למכשול והחליט לנטוש אותה בקרבת מקום. 

 

עם זאת, במשטרה לא פוסלים כיוון חקירה נוסף. לפי שעה הם לא יודעים לקבוע בוודאות אם המחבל הגיע עם המונית לאזור הסמוך לזירת הפיגוע בדיזנגוף ועמה המשיך בנתיב ההימלטות, או שאולי עלה על מונית אקראית מיד לאחר הירי. 

בנוסף לכך, 3 עובדים במסעדת ג'פניקה ובפאב סמוך, הנמצאים בשכנות לפאב "סימטא", העידו כי הם רדפו אחרי המחבל עד לאזור כיכר מסריק, שם הסתובב וירה לכיוונם. 

גורם במשטרה סיפר כי מדובר באדם מסוכן שלא יהסס לפעול שוב במהלך מנוסתו. "אין ספק שמדובר באדם שלא חושב פעמים בהפעלת כלי הנשק שלו כדי לקדם את תוכנית הבריחה שלו, והחשש שהוא ישוב וישתמש בנשק פעם נוספת", סיפר.