רדקום: חוזה גדול, החלפת מנכ"ל ואזהרת הכנסות לרבעון הרביעי

החוזה יניב ב-2016 הכנסות של 18 מיליון דולר ■ הכנסות הרבעון האחרון של 2015: עד 3 מיליון דולר בלבד ■ המנכ"ל החדש יהיה ירון רבקאי

דוד ריפשטיין / צילום: תמר מצפי
דוד ריפשטיין / צילום: תמר מצפי

אחרי כמעט 9 שנים, דוד ריפשטיין פורש מתפקיד מנכ"ל רדקום  והוא יוחלף על-ידי ירון רבקאי, לשעבר בכיר באמדוקס וב-RRMedia. אחד המהלכים האחרונים שלו בחברה בא לידי ביטוי היום בדיווח על חוזה גדול, בהיקף של 18 מיליון דולר, שברדקום מגדירים אותו "פורץ דרך".

עם זאת, לצד הדיווח על החוזה, רדקום גם מספקת אזהרת הכנסות לרבעון האחרון של 2015: ההכנסות יסתכמו ב-2.7-3 מיליון דולר בלבד, ירידה של עד 44% ו-53% ביחס לרבעון הקודם והמקביל, בהתאמה.

לדברי ריפשטיין, "על-מנת לנצל הזדמנות עסקית זו, נאלצנו להקדיש מאמצים רבים בתחומי המו"פ והשיווק, אשר באופן טבעי השפיעו על ביצועינו בפרויקטים אחרים ועל הכנסותינו בתשעת החודשים האחרונים. למרות ירידה קצרת-מועד זו, אני מאמין שההשקעה המסיבית תבוא לידי ביטוי בהצלחה בטווח הארוך".

רדקום מספקת פתרונות לניטור, בקרה ובחינה של תעבורה ברשתות תקשורת. החברה נבחרה על-ידי מפעילת סלולר גדולה מצפון אמריקה (ששמה לא דווח) לספק לה את פתרון ה-MaveriQ, מבוסס התוכנה. כאמור, בשנה הראשונה יניב החוזה לחברה הכנסות של 18 מיליון דולר מהזמנות ראשונות שהן חלק מהסכם המסגרת הרב-שנתי בין רדקום ללקוחה, ולפי הערכות, ההכנסות בעתיד עשויות להגיע להיקף של עשרות מיליוני דולרים. עד כה, החוזה הגדול ביותר של החברה היה בהיקף של 13 מיליון דולר לשלוש שנים, חוזה עליו היא דיווחה לפני כחצי שנה.

המניה: בשיא של עשור

לאחרונה מונתה רחל בן-נון לתפקיד יו"ר רדקום, במקום היו"ר הוותיק זהר זיסאפל, וכאמור כעת מתחלף גם המנכ"ל. המנכ"ל החדש, רבקאי, שייכנס לתפקיד בשבועות הקרובים, היה בעבר נשיא חטיבת AT&T צפון אמריקה באמדוקס ומנהל עסקים ראשי ב-RRMedia. רבקאי הוא בעל תואר ראשון בהנדסת תעשייה וניהול מהטכניון ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת בן גוריון.

המנכ"ל הפורש, ריפשטיין, ניהל את החברה מאז שנת 2007. בשנים האחרונות הוא הוביל את החברה לשינוי אסטרטגי, ומעבר מחומרה לחברת תוכנה. בשנות ניהולו המניה הניבה תשואה של כ-32% וכיום היא נמצאת בשיא של קרוב לעשור, 14.9 דולר, שמשקף לחברה שווי של 129 מיליון דולר.