נסללה הדרך לאישור סופי של איחוד מלאנוקס ואיזיצ'יפ

קרן ההשקעות רייג'ינג קפיטל, שהתנגדותה לאיחוד בין שתי החברות הישראליות עיכבה את המהלך, הודיעה כי השתכנעה בנחיצותו ■ האישור צפוי להתקבל באסיפה שתיערך ב-19 בינואר

איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר
איל וולדמן, ואלי פרוכטר / צילום: איל יצהר

פחות משבועיים לפני אסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ שנועדה לאשר את מכירת החברה למלאנוקס, נראה כי נסללה הדרך לאישור המהלך. קרן ההשקעות רייג'ינג קפיטל (Raging Capital), שהובילה את ההתנגדות לעסקה, שינתה את עמדתה והודיעה הלילה על תמיכה במכירת החברה למלאנוקס.

זאת, לאחר שאיזיצ'יפ פעלה למצוא רוכשים אחרים ולא מצאה כאלה. על פי תנאי העסקה, מלאנוקס תשלם 811 מיליון דולר במזומן תמורת איזיצ'יפ, לפי מחיר של 25.5 דולר למניה. המהלך אמור לזכות לאישור באסיפה שתתקיים ב-19 בינואר.

רייג'ינג קפיטל מחזיקה ב-8% מהון המניות של איזיצ'יפ, ובאסיפה הקרובה נדרש רוב של 75% לאישור העסקה. במקור היו אמורים בעלי המניות להצביע על העסקה עוד בנובמבר, אך באסיפה הקודמת שכונסה הנושא ירד מסדר היום ברגע האחרון, לאחר שאיזיצ'יפ ומלאנוקס הבינו שלא ישיגו את הרוב הנדרש לאישור.

לפי הודעת רייג'ינג קפיטל, היא תתמוך בעסקה אף שהיא עדיין סבורה שאיזיצ'יפ ראויה למחיר גבוה יותר, וזאת משום שלא נמצא רוכש אחר. "תחת הנסיבות הקיימות, אנחנו מאמינים שהאפשרות הטובה ביותר הזמינה לבעלי המניות של איזיצ'יפ היא לקבל את הצעת מלאנוקס", נכתב בהודעת הקרן. בכך היא מקבלת את עמדת דירקטוריון איזיצ'יפ לה היא התנגדה בחודשים האחרונים. "אנחנו מודים לבעלי המניות של איזיצ'יפ, ולעובדי החברה שבנו חברה נהדרת. אתם צריכים להיות גאים", כתבו עוד אנשי הקרן.

גלאס לואיס נותרה בשלה

כזכור, רייג'ינג הובילה התנגדות לעסקת מלאנוקס בטענה שהליך המכירה לא היה ראוי, ואף העלתה להצבעה באסיפה הקודמת שני מועמדים מטעמה לדירקטוריון איזיצ'יפ. אמנם המועמדים שלה לא נבחרו, אך הם זכו לתמיכה לא מבוטלת של כ-39% מבעלי המניות שהשתתפו באסיפה.

לקראת האסיפה הקודמת של איזיצ'יפ, שלוש חברות ייעוץ לגופים המוסדיים פרסמו חוות דעת ללקוחותיהם בנוגע לעסקה שעל הפרק. ISS האמריקאית ואנטרופי הישראלית המליצו לתמוך בעסקה, ואילו גלאס לואיס (Glass Lewis) המליצה להתנגד. לטענת חברת הייעוץ, דירקטוריון איזיצ'יפ לא ניהל כראוי את התהליך במטרה למקסם את הערך לבעלי המניות, והמחיר לא מייצג ערך מספק.

גם הפעם, למרות התארכות התהליך והניסיון למצוא רוכשים אחרים, גלאס לואיס נותרה בשלה והיא ממליצה ללקוחותיה להתנגד לעסקה. בחוות הדעת המפורטת שנשלחה ללקוחות אמש והגיעה לידי "גלובס", כותבים כלכלני גלאס לואיס כי העובדה שלא היו הצעות נוספות מספקת לבעלי המניות אישור מסוים שהצעת מלאנוקס היא הטובה ביותר הקיימת היום, אך הם סבורים שזה לא מפיג את החששות שהמחיר המוצע בעסקה לא מספק ביחס לשווי של איזיצ'יפ כחברה עצמאית. "לפיכך, אנחנו מאמינים שבעלי המניות של איזיצ'יפ צריכים לדחות את ההצעה האופורטוניסטית והלא מספקת".

לפי גלאס לואיס, הפרמיה בהצעה צנועה יחסית ביחס למחיר המניה של איזיצ'יפ לפני הנפילה במניה באמצע 2015. "המחיר נותר לא הוגן עבור בעלי המניות של איזיצ'יפ", הם כותבים. עם זאת, כאמור, לאור תמיכתה של רייג'ינג קפיטל, נראה שלא צפויה לחברות בעיה לקבל את האישור הנדרש לעסקה.

איזיצ'יפ מפתחת שבבים לנתבי רשתות תקשורת, ומלאנוקס מפתחת ומשווקת ציוד תקשורת להעברת נתונים מהירה בתקשורת ארגונית. שתי החברות ממוקמות ביקנעם ושתיהן נסחרות בנאסד"ק, כאשר איזיצ'יפ נסחרת במקביל גם בת"א. עם השלמת העסקה מניית איזיצ'יפ תימחק ממסחר בנאסד"ק ובת"א.