גלידה במקדונלד'ס: דווקא הכוס הקטנה שוקלת יותר מהגדולה

מקדונלד'ס בתגובה: "בשתי בדיקות מרוכזות שהרשת ערכה, בהן נבדקו מאות גלידות, נמצא פער בכמות הגלידה שנע בממוצע בין 11% ל - 20%, לטובת הגלידה בגודל 'הגדול'"

מקדונלדס, גלידה, השוואת גודל הגביע/ צילום: דפי הירשפלד שלם
מקדונלדס, גלידה, השוואת גודל הגביע/ צילום: דפי הירשפלד שלם

כמה מכם התפתו להיכנס למקדונלד'ס ולקנות דווקא את כוס הגלידה הגדולה יותר, הנקראת גם "גלידת פיצוץ", על פני זו הסטנדרטית - גם אם צריך להוסיף עבורה עוד 1.40 שקל?

בבדיקה מדגמית שערכנו גילינו להפתעתנו כי דווקא כוס הגלידה הקטנה שוקלת יותר מהכוס הגדולה. כך שלא רק שהגביע הגדול לא מצ'פר אותנו באף גרם של גלידה - אנחנו משלמים עליו עוד כ-10% יותר.

את הבדיקה הזו בחרנו לערוך לאחר שלקוח של מקדונלד'ס העלה פוסט בפייסבוק, בו הוא מבצע בדיקה ביתית, במסגרתה הוא שופך את תכולת המים מהכוס הקטנה אל הגדולה ומראה כי אין הבדל משמעותי ביניהן. 

 

ממקדונלד'ס נמסר כי "גלידת 'פיצוץ' נמכרת במקדונלד'ס בשני גדלים. על-מנת לגרום לכך שכמויות הגלידה תהיינה שונות, מונחים העובדים על-ידי החברה לפעול על-פי נהלים פנימיים ולמלא הכוסות בגלידה, במספר 'סיבובי יד' מסוים ושונה, על-פי גודל הכוס שמתחת למכונת הגלידה". 

בחברה מוסיפים כי "בשתי בדיקות מרוכזות שהרשת ערכה, בהן נבדקו מאות גלידות, נמצא פער בכמות הגלידה שנע בממוצע בין 11% ל-20%, לטובת הגלידה בגודל 'הגדול'".

אז נכון - בחוקים היבשים מקדונלד'ס עומדת בהבטחה של עצמה, אבל בחוקי החיים, בפעם הבאה שתרצו לקנות גלידה ברשת - תחשבו פעמיים לפני שאתם בוחרים בגביע הגדול ומשלמים עליו יותר.

תגובת מקדונלד'ס המלאה

"גלידת 'פיצוץ' נמכרת במקדונלד'ס בשני גדלים. על-מנת לגרום שמויות הגלידה תהיינה שונות, מונחים העובדים על-ידי החברה לפעול על-פי נהלים פנימיים ולמלא הכוסות בגלידה, במספר 'סיבובי יד' מסוים ושונה, על פי גודל הכוס שמתחת למכונת הגלידה. השאיפה היא להגיע לכך שהגלידה בגודל 'הרגיל' תהיה במשקל שנע בין 165-175 גרם, ובגודל 'הגדול' - במשקל שנע בין 210-190 גרם (פער של 17.5%).

"נעיר כי גם במגבולות משקל אלה ייתכנו סטיות. זאת, מהסיבה הפשוטה והידועה לכל, ולפיה מקדונלד'ס, כמו מרבית הגלידריות בארץ ובעולם, אינה מוכרת ללקוחותיה גלידה במשקל/ארוזה מראש, אלא היא מוכרת גלידה אשר נמזגת לעיני הלקוחות מיד עם הזמנתם, ידנית, על-ידי העובדים.

"בהקשר זה נבקש להתייחס בקצרה לנפחי הכוסות: בדיקת מעבדה העלתה כי קיים הבדל בנפחי הכוסות של כ-12%, לטובת כוס הגלידה בגודל 'הגדול', כמובן. אולם, ולמרות זאת, נדגיש שוב כי מקדונלד'ס אינה ממלאת את הכוסות בנוזל, אלא בגלידה שנמזגת במילוי ידני על-ידי עובדים שונים, ממכונות שונות, המושפעות מתנאים שונים ועוד.

"יצוין כי בשתי בדיקות מרוכזות שהרשת ערכה, בהן נבדקו מאות גלידות, נמצא פער בכמות הגלידה שנע בממוצע בין 11% ל-20%, לטובת הגלידה בגודל 'הגדול'. 

"לעניין פערי המחיר: מחירי הגלידה הם 13.5 שקל לגלידה בגודל 'רגיל' ו-14.9 שקל לגלידה בגודל 'גדול'. קרי, הפרש המחיר בין שני גדלי הגלידה הוא כ-10%.

"יוצא, אם כן, שגם אם נשווה את הפערים בכמות לעומת המחיר על-פי הממצאים המחמירים, נמצא שקיים פער בכמויות הגלידה (כ-11%) ולא רק במחירים (כ-10%), וכי הפער שבין הכמויות גבוה מהפער במחירים".