לאחר 7 חודשים: נתפס ברון הסמים המקסיקני "אל צ'אפו"

נשיא מקסיקו הודיע בטוויטר על תפיסתו של ברון הסמים חואקין גוזמן: "המשימה הושלמה: הוא בידנו" ■ גוזמן נתפס בעיר המקסיקנית לוס מוצ'יס בתום קרב יריות עם כוחות צבא

אל צ'אפו / צילום: רויטרס
אל צ'אפו / צילום: רויטרס

חואקין גוזמן, ברון הסמים המקסיקני שמכונה גם "אל צ'אפו", נתפס שוב - כך הודיע היום (ו') נשיא מקסיקו, אנריקה פניה נייטו, בהודעה שצייץ בטוויטר. "המשימה הושלמה: הוא בידנו", צייץ הנשיא המקסיקני. בהמשך הוא הודה לגורמי הביטחון על "ההישג הגדול הזה". 

גורם בכיר במקסיקו ששמר על עילום-שם אמר היום כי גוזמן נתפס על-ידי כוחות צבא מקסיקנים בתום קרב יריות שהתרחש בעיר לוס מוצ'יס. על-פי הדיווחים, 5 אנשים נהרגו בקרב היריות.

ברון הסמים הצליח להימלט מכלאו השמור במקסיקו לפני 7 חודשים דרך מנהרה בעומק 10 מטרים, שאורכה יותר מקילומטר וחצי. על-פי ההערכות, גוזמן, או מישהו מטעמו, חפרו את המנהרה הארוכה מחוץ לכלא המאובטח. זמן קצר לפני בריחתו נראה גוזמן נכנס למקלחות. הוא נעלם מטווח הראייה של המצלמות, והסוהרים גילו כי תאו ריק.

ארה"ב הודיעה באוגוסט אשתקד על פרס בשווי 5 מיליון דולר לכל מי שיסייע באיתורו של "אל צ'אפו", וגם מקסיקו הציעה פרס בסך 3.8 מיליון דולר. גוזמן הואשם בסחר בסמים ובפשעים נוספים במספר בתי משפט בארה"ב.