"ההתחדשות העירונית לא מתקדמת כצפוי על אף הפוטנציאל"

כך אמר היום ח"כ אלי כהן, יו"ר ועדת הרפורמות בכנסת המקדמת את הקמת הרשות להתחדשות עירונית, בסיור בפרויקט פינוי-בינוי בת"א ■ "הדיירים של הדיור הציבורי לא יוגלו ויהיו חלק מהפרויקטים החדשים, ושכר הדירה לא יעלה ע"י המדינה"

אלי כהן/ צילום:רובי קסטרו
אלי כהן/ צילום:רובי קסטרו

הוועדה המיוחדת לרפורמות בראשות חבר הכנסת אלי כהן (כולנו), שדנה ומקדמת את הצעת החוק להקמת רשות להתחדשות עירונית, קיימה היום (ה') ישיבה וסיור בעיר תל-אביב-יפו. הסור התמקד בשכונת נווה שרת בצפון מזרח העיר שם מבוצעים נכון להיום מספר פרויקטים של פינוי-בינוי. בישיבה נכחו ראש עיריית תל-אביב, רון חולדאי, חברת הכנסת יעל פארן (המחנה הציוני), מהנדס העיר עודד גבולי ועוד.

"נושא ההתחדשות העירונית לא מתקדם כמצופה על אף הפוטנציאל הגלום בו", אמר חבר הכנסת כהן בישיבה, "הפרויקט בו סיירנו בנווה שרת הוא פתרון של שני דברים הנמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו, טיפול משולב הן בתחום הדיור והן בתחום החברתי. גם במרכז קיימת פריפריה, פריפריה חברתית. היא נמצאת בכל עיר ועיר, ולאוכלוסייה הזו פתרונות של התחדשות עירונית הם בשורה של ממש".

עוד הוסיף חבר הכנסת כהן: "במסגרת הועדה להתחדשות עירונית אנו מקדמים את שמירת זכויותיהם של דיירי הדיור הציבורי בכל הפרויקטים העתידיים מעתה ואילך ובעניין זה יצא, לבקשת הוועדה, חוזר מנכ"ל של משרד השיכון המפרט את ההתייחסות, לפיה הדיירים של הדיור הציבורי לא יוגלו ויהיו חלק מהפרויקטים החדשים, שכר הדירה לא יעלה על ידי המדינה, ותיבחן השתתפות בעלויות ועד הבית. באשר למקרים של פרויקטים שבנייתם הסתיימה ונמצאים בהקמה, כמו זה בנווה שרת, נבחנת במשרד השיכון האפשרות לסייע בהתאם לרוח העקרונות שסוכמו".