"קפסולות הקפה של שופרסל לא מתאימות למכונות נספרסו"

כך טוענים צרכנים בפוסט שפורסם בפייסבוק ■ שופרסל: "התאמת הקפסולות למכונה ספציפית תלויה בגורמים רבים, לרבות דגם ושנת ייצור המכונה, רמת התחזוקה שלה ותקלות טכניות שוטפות"

צרכנים מתלוננים: קפסולות תואמות של שופרסל למכונות נספרסו נשברות ו/או לא מתאימות למכונות.

שופרסל השיקה לאחרונה קפסולות תואמות למכונות נספרסו אותן מייצרת עבורה חברת רג'ואן. בעמוד הפייסבוק של החברה הלינו גולשים שניסו את הקפסולות כי הן לא מתאימות למכונות נספרסו.

באחת התלונות כתב בעלים של מכונה מדגם לטיסימה פלוס כי "הקפסולה לא מתאימה בדיוק. יש קושי בסגירת המכסה, ולאחר הכנת הקפה הקפסולות נשברות בתוך המכונה". בתלונות אחרות סיפרו צרכנים על חוויה דומה.

בתגובה לתלונות בפייסבוק ענתה החברה כי "הקפסולות מתאימות לכל מכונות הקפה של נספרסו שהושקו בישראל עד אוקטובר 2015. לא צריך להפעיל לחץ רב כדי שהקפסולה תיכנס לבית הבליעה - היא נכנסת בקלות כמו המותג המוביל. כאשר סוגרים את המנוף צריך להפעיל מעט יותר לחץ, מפני שהיא לוחצת את החלק התחתון של הקפסולה". לחץ כזה, יש מי שיטען, עשוי להסב נזק למכונה, שמותאמת לקפסולות העשויות אלומיניום ולא לקפסולות עשויות פלסטיק.

הקרב על משבצת הקפסולה התואמת למכונות הקפה של נספרסו - השולטת בנתח השוק העיקרי של מכונות קפה הפועלות באמצעות קפסולות - מתחמם.

רק לאחרונה השיקה ג'ו סדרה חדשה של קפסולות תואמות בטכנולוגיה המבטיחה אטימות גבוהה ובהשקעה של 2 מיליון שקל. גם הרשת אילן'ס חזרה לענף עם קפסולות תואמות נספרסו אחרי היעדרות של שנתיים - זאת בעקבות קפסולות ששווקה הרשת בזמנו ושלא תאמו למכונות נספרסו כמובטח (את הקפסולות יצרה בעבר חברת ריאלטו עבור אילן'ס): כיום מציעה אילן'ס סדרת קפסולות בתערובות שונות הנמכרת בסניפי הרשת ובסופר-פארם. עוד בין התואמות לנספרסו קפסולות של עלית, קפסולות של המותגים מאורו, מולינרי ועוד.

בכדי לזכות בליבו או בכיסו של הצרכן הישראלי על הקפסולות התואמות להציע יתרון במחיר: מחירי הקפסולות של נספרסו נעים בין 2.20 שקלים ל-2.40 שקלים ליחידה, קפסולות אילן'ס עולות כ-2 שקלים ליחידה, קפסולות ג'ו עולות 1.5-2 שקלים (בהתאם למבצעים), קפסולות שופרסל או קפסולות אספרסו שמשווקת חברת קנדי עולות כ-1.5 שקלים.

לצד החיסכון במחיר צרכנים המחזיקים במכונות של נספרסו חוששים כי השימוש בקפסולות תואמות יבטל את אחריות החברה על המכונה שרכשו במיטב כספם.

בעניין זה מבהירים בנספרסו כי "מכונות נספרסו תוכננו בהתאמה מושלמת לקפסולות האלומיניום של החברה, וזאת על-מנת להשיג את התוצאה האופטימלית במיצוי הקפה. האחריות על המכונה אינה מותנית בשימוש בקפסולות נספרסו בלבד, אך עם זאת במקרים בהם נגרם נזק או שבר למכונה כתוצאה ישירה משימוש בקפסולה שאינה של נספרסו, התיקון לא כלול באחריות, וייגבה עליו תשלום".

תגובת שופרסל: "לאורך כל תהליך הפיתוח נבדקו מאות רבות של קפסולות שופרסל, ונמצאה התאמה לכל דגמי המכונות שנבדקו. מאז ההשקה המשכנו להכין אלפי כוסות קפה בהצלחה רבה. שופרסל מכרה מתחילת ההשקה כ-17 אלף יחידות קפסולות המתאימות למכונות נספרסו וענתה למספר מועט של פניות לקוחות בדומה להשקות דומות בתקופה האחרונה.

"חשוב לציין כי התאמת הקפסולות למכונה ספציפית תלויה בגורמים רבים, לרבות דגם ושנת הייצור של המכונה, רמת התחזוקה של המכונה ותקלות טכניות שוטפות לאורך חיי כל מכונה. מוקד שירות הלקוחות של שופרסל ערוך לתת מענה לכל שאלת לקוח ומצויד במומחי קפה שנותנים תשובה מיידית ומקצועית לכל מקרה לגופו.

"על-פי מדיניות המותג הפרטי, בעשור האחרון אנחנו מציעים לכל הלקוחות את האפשרות להחזיר מוצרים בזיכוי מלא או בהחלפה, כך שלקוחות יכולים לנסות בעצמם את הקפסולות החדשות שלנו ללא סיכון".