המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת; נטפליקס זינקה

בורסות אירופה ננעלו בעליות חדות; בורסת שנחאי סגרה הבוקר בעלייה של 3.25% ■ כלכלת סין צמחה ב-6.8% ברבעון הרביעי של 2015 (בקצב שנתי) ■ עונת הדוחות בעיצומה, בנק אוף אמריקה ומורגן סטנלי היכו את התחזיות

וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת, לאחר שאתמול לא התקיים מסחר בניו יורק לרגל יום מרטין לותר קינג. באירופה נחתם המסחר במגמה חיובית, ובאסיה טיפסו היום המדדים המובילים ברקע נתוני מאקרו בסין. הנפט נסחר בתנודתיות, כאשר החוזים מסוג WTI ירדו ביותר מ-3%.

 

כלכלת סין צמחה ב-6.8% ברבעון הרביעי של 2015 (בקצב שנתי) לעומת 6.9% ברבעון הקודם, התפוקה התעשייתית בדצמבר עלתה ב-5.9% לעומת 6.2% בנובמבר וההשקעות בנכסים עלו ב-10% בדצמבר לעומת 10.2% בנובמבר. הנתונים שפורסמו משקפים אומנם האטה בכלכלת סין, אך עדיין מצביעים על צמיחה ועמדו בציפיות המוקדמות.

בתוך כך, הבנק המרכזי הסיני הודיע היום כי הוא מזרים למערכת הבנקאית יותר מ-600 מיליארד יואן (כ-91 מיליארד דולר) במטרה להתמודד עם מצוקת האשראי לקראת ראש השנה הסיני שחל בתחילת פברואר. 

רוב האנליסטים מעריכים שמחיר הנפט ימשיך לרדת כאשר ההערכות הפופולריות מדברות על 20-25 דולר לחבית אולם חלק מהגופים נוקטים בתחזיות אגרסיביות יותר של 10-15 דולר לחבית.

הנפט מסוג WTI צנח היום בכ-3.3% לרמה של 28.46 דולר לחבית, שפל של יותר מ-12 שנה. הברנט, מנג, טיפס היום בכ-1.1% לרמה של 28.8 דולר לחבית.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה פרסמה היום דוח, במסגרתו היא מעריכה כי איראן, לאחר הסרת הסנקציות הכלכליות, תוכל לייצא 300 אלף חביות נפט ביום עד סוף הרבעון הראשון, ומספר זה יגיע ל-600 אלף חביות ביום עד סוף הרבעון השני של השנה.

אלעד שמש, סמנכ"ל Colmex העולמית, מציין היום כי "צפירת הרגעה זמנית נשמעה בשווקים בעקבות נתוני המאקרו החיוביים יחסית אשר פורסמו הלילה בסין. בפועל נתוני המאקרו הציגו האטה יחסית בצמיחת הכלכלה הסינית בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, אך הפאניקה אשר אחזה בשווקים מפתיחת השנה יצרה סחרור מערכות, אשר הביא לזריקת סחורה מהירה בחרדה כי הצמיחה הסינית עומדת להציג מספר נמוך בהרבה".

עוד אומר שמש כי "עובדתית, מכירת החיסול נבלמה כרגע והשווקים מציגים הזדמנויות קנייה רבות אך לא מדובר בסוף פסוק. סין צומחת מתחת לצפי ומציגה את קצב הצמיחה האיטי ביותר שלה מאז שנות ה-90 ומשפיעה בכך באופן ישיר על הצריכה הגלובלית והביקוש לנפט".

"הפחד מפני האטה חריפה בסין הוא גורם חשש מרכזי בעולם, בהינתן כי סין היא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של הצמיחה הגלובלית. המשקיעים איבדו זמנית את המצפן", ציינו היום ב-Henderson Global Investors.

 

עונת הדוחות בעיצומה, והיום מתפרסמים דוחות כספיים רבים. בנק אוף אמריקה  דיווח לפני פתיחת המסחר על רווח נקי של 3.34 מיליארד דולר או 28 סנט למניה ברבעון הרביעי של 2015, בהשוואה לרווח של נקי של 25 סנט למניה ברבעון המקביל ב-2014. ההכנסות קפצו ל-19.53 מיליארד דולר לעומת 18.73 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2014. אנליסטים ציפו לרווח נקי של 26 סנט למניה על הכנסות של 19.82 מיליארד דולר.

מורגן סטנלי  דיווח גם הוא לפני הפתיחה, וסיכם את הרבעון האחרון של 2015 עם רווח נקי של 908 מיליון דולר או 39 סנט למניה, מעל הצפי בשוק שעמד על רווח נקי של 33 סנט למניה.ההכנסות עמדו על 7.74 מיליארד דולר, נמוך מההכנסות ב-2014 שעמדו על 7.86 מיליארד דולר. בשוק ציפו להכנסות של 7.59 מיליארד דולר.

נטפליקס  ו-IBM  ידווחו לאחר הנעילה.

ענקיות אנרגיה באקסון מובייל  ושברון  ריכזו עניין ברקע הריבאונד במחירי הנפט.

ה"דיילי מייל" דיווח כי אמזון  עתידה להשיק שיתוף פעולה עם רשת הסופרמרקטים המקוונת הבריטית Ocado.

טוויטר  חוותה היום מספר שעות ספורות של השבתה, זו הפעם השנייה בשבוע האחרון. מיליוני משתמשים מרחבי העולם התלוננו על ההשבתה. 

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]