בין החשודים ב"קרטל השואה" - פנחס גינזבורג, דירקטור באל-על

הותרו לפרסום חלק משמות החשודים בפרשת קרטל מסעות הזיכרון לפולין: בנוסף לגינזבורג נעצרו גם אהרון טורוביץ, משה הרטמן, זהר אנדלמן ואבי חן

הותרו לפרסום חלק משמות החשודים בפרשת קרטל מסעות הזיכרון לפולין. מעצרם של שבעה מהחשודים - בהם פנחס גינזבורג, אהרון טורוביץ, משה הרטמן וזהר אנדלמן - הוארך אמש (ב') על-ידי בית משפט השלום בראשן-לציון עד ליום ראשון הקרוב. מעצרו של חשוד נוסף, אבי חן, הוארך עד מחר (ד'). 

השם המוכר מבין החשודים הוא זה של פנחס גינזבורג, המשמש בעל מניות ודירקטור בחברת התעופה אל-על. י.הלל, משרד הנסיעות שבבעלותו, הוא מהמפעילים הבולטים של מסעות תלמידים לפולין. 

החשד הוא כי החשודים ניהלו קרטל שתיאם מחירים לנסיעות בתי-ספר תיכון למסעות זיכרון בפולין ואף חילק את השוק בהתאם להסכמה מראש בין החשודים, וזאת לכאורה בניגוד לחוק. נגד חלק מהחשודים נחקר גם חשד לשוחד. בנוסף לחברת י. הלל, החברות שמנהליהן חשודים בפרשה הן חברת אקדמי טרוול, שנרכשה על-ידי איסתא, וחברת תבל תעופה. 

אקדמי טרוול, חברה שעיקר התמחותה הוא המסעות לפולין נמכרה לאיסתא ב-2012. לפי הדיווח של איסתא מאותה תקופה, מחזור ההכנסות השנתי של החברה הנרכשת היה כ-60 מיליון שקל.

שוק הנסיעות של בתי-הספר לפולין מוערך בכ-180 מיליון שקל בשנה. במסעות לפולין, שנועדו להנחיל לתיכונסטים הישראלים את זיכרון השואה, משתתפים כ-30 אלף תלמידים בכל שנה.

עלות נסיעה של תלמיד עומדת על כ-6,000 שקל, כולל טיסות, לינה, היסעים והדרכה. המחיר הזה משקף, לפי החשד, פרמיה עודפת בשל היעדר תחרות, העולה כדי מאות שקלים לכל תלמיד ומגיעה לכדי עשרות מיליוני שקלים בכל שנה מכלל התלמידים הנוסעים.

עורכי הדין מיכל הלפרין ויובל ששון ממשרד מיתר, ליקוורניק, גבע, לשם, טל ושות' מסרו מטעם חברת תבל תעופה והחשוד זוהר אנדלמן: "זוהר אנדלמן כופר בהאשמות שמיוחסות לו וסבור כי שמו ושמה של תבל תיירות ותעופה שורבבו לפרשה זאת בטעות. אנדלמן ותבל משתפים פעולה באופן מלא עם החוקרים. מלכתחילה רף החשדות המיוחסים לאנדלמן ותבל נמוך משמעותית מהחשדות המיוחסים לשאר המעורבים בפרשה, ואנו משוכנעים כי החקירה תנקה את תבל ואנדלמן מכל חשד".