איי רובוט רומבה 980 - שואב אבק רובוטי עם חיבור לאינטרנט

המטרה של איי-רובוט היא לאפשר שליטה ברומבה 980 באמצעות אפליקציה בסמארטפון ■ ה-980 כולל את הטכנולוגיה AeroForce, אשר מאפשרת זרימת אוויר מוגברת המשפרת את איכות השאיבה ■ זמן הסוללה עומד על שעתיים והמחיר על 4,000 שקל

תקופה ארוכה שאנחנו שומעים על המושג "האינטרנט של הדברים" ועל מוצרים סטנדרטיים בבית אשר יקבלו חיבור לאינטרנט. כבר היום אפשרי לחבר את המזגן הישן לאינטרנט דרך אביזר של הסטארט אפ הישראלי סנסיבו, לרכוש נורות המחוברות לרשת של פיליפס או מצלמות אבטחה. זה היה רק טבעי שהרובוטים השואבים אבק יקבלו את היכולת הזו. הראשונה לשלב טכנולוגיית WiFi ברובוט שלה היא חברת iRobot האמריקנית. דגם רומבה 980 כולל אפליקציה ומספר יכולות שהופכות את הניקיון שלו למוצלח יותר.

אפליקציה: למה רובוט שואב אבק צריך חיבור לאינטרנט? המטרה של איי-רובוט היא לאפשר שליטה ברומבה 980 באמצעות אפליקציה בסמארטפון. זו מאפשרת לתקשר עם הרובוט גם כאשר אתם נמצאים בבית, בעבודה או אפילו בנסיעה במכונית. האפליקציה פשוטה מאוד לתפעול, ההגדרה הראשונית קלה ורוב הסיכויים שגם משתמשים לא טכנולוגיים יסתדרו איתה. חבל רק שהאפליקציה לא גוירה לעברית. האפליקציה מציגה כל הזמן חיווי על פעולת הרובוט, מאפשרת קביעת לוח זמנים לעבודה בצורה ברורה וגם מספקת מידע על מצב מיכל האבק, כאשר היא מתריעה שהוא הולך להתמלא.

ממשק: כמו כל דגמי רומבה, גם את הדגם 980 מפעילים בכפתור בודד הממוקם בצורה בולטת על הרובוט. מעבר לזה, יש כפתור המאפשר ניקיון רק באזור מסויים לזמן קצר וכפתור חזרה לתחנת העגינה. הפשטות בהפעלה, מאפשרת לכל אדם להפעיל את הרובוט הזה. איי- רובוט ויתרה על שלט רחוק ב-980, לטובת האפליקציה.

שאיבה: הרובוט הזה כולל את הטכנולוגיה AeroForce, אשר כבר הוצגה בדגם 880. הטכנולוגיה הזו מאפשרת זרימת אוויר מוגברת ותעלה אטומה המשפרת את איכות השאיבה, במקום מברשות עליהן מתגלגלות המון שיערות אותם צריכים לחתוך עם מספרים. לפחות בבדיקה הארוכה שלנו, הפתרון הזה עבד מצוין. תא הפסולת גדול ומאפשר לרוקן אותו פעם בכמה ניקיונות (תלוי בכמות הלכלוך בבית). לרומבה מברשת צד בודדת לניקיון פינות, שאותה עדיין צריך לנקות משיערות באמצעות מספריים. לרומבה גם מספר חיישנים אופטיים לזיהוי מקומות עם ריכוז של לכלוך, שם הרובוט מתמקד יותר.

לרומבה מערכת סינון מסוג HEPA המונעת מהאבק לצאת מהמכשיר לאוויר לאחר השאיבה (טוב לאנשים שאלרגיים לאבק). בסך הכל, אפשר להרגיש שיפור ברומבה 980 לעומת דגמים אחרים, הוא מנקה בצורה יסודית עם היגיון את החדר ולא בפסים אלכסוניים לא ברורים. לאחר שהרומבה מסיים לנקות את חדר א' הוא יעבור לחדר ב'. הרומבה גם מתמודד יפה עם כסאות ושולחנות, הוא אומנם מעט נתקע בהם, אבל ממשיך בדרכו. הרובוט הזה גם מזהה את המשטח עליו הוא עובד, כאשר הוא עולה על שטיח, הרובוט מגביר את עוצמת השאיבה לניקיון טוב יותר. באיי רובוט קוראים למצב הזה Carpet Boost.

סוללה: זמן הסוללה של ה-980 עומד על שעתיים. אם זמן זה לא מספיק לניקיון כל הבית, הרובוט חוזר לעמדת הטעינה ולאחר מכן חוזר לעבודה.

מחיר: 4,000 שקל

בשורה התחתונה, הרומבה 980 הוא רובוט שואב אבק הטוב בשוק. הוא מנקה בצורה יסודית ומוצלחת, הוא לא מתקשה להתמודד עם חפצים שיושבים בבית והאפליקציה להפעלה שלו מרחוק משדרגת את המוצר. מצד שני, המחיר גבוה מאוד.

ציון: 9.5