הטיפ היומי: מניה עם תשואת דיבידנד גבוהה של למעלה מ-6%

באופנהיימר מעריכים כי מניית Nordea אטרקטיבית להשקעה, כמניית הבנק המשלב איכות אשראי גבוהה, שיעורי רווחיות חריגים, דיבידנד גבוה וצומח וכן חשיפה לכלכלות הנורדיות היציבות

הבנק הסקנדינבי Nordea / צילום: רויטרס
הבנק הסקנדינבי Nordea / צילום: רויטרס

הבנק הסקנדינבי Nordea נסחר בבורסה השוודית (סימול: NDA:SS) לפי שווי של 355 מיליארד קרונות שבדיות (כ-41.4 מיליארד דולר).

Nordea Bank הוא הבנק הגדול ביותר בשוודיה בפרט ובסקנדינביה בכלל, והוא גם אחד מעשרת הבנקים הגדולים באירופה. הבנק מספק שירותי בנקאות למגזר העסקי (כגון הלוואות לתאגידים, לקוחות מוסדיים גדולים ונדל"ן מסחרי) והצרכני (משכתנאות, אשראי צרכני וכדומה) ונוסף על כך מספק גם שירותי מסחר, סליקה, ניהול נכסים ועוד. לפי נתוני הבנק, יש לו כ-10.5 מיליון לקוחות וכ-700 סניפים, והוא מעסיק למעלה מ-32 אלף עובדים.

בנק Nordea מקיים מדיניות שמרנית במיוחד בניהול תיק האשראי שלו, גם בעקבות דרישות מחמירות מצד הרגולטורים במדינות הנורדיות. מדיניות זו באה לידי ביטוי באיכות יוצאת דופן של אשראי במונחי יחס נכסים בעיתיים מכלל נכסי הבנק (NPL Ratio) והפרשות לחובות מסופקים מסך תיק ההלוואות (Loan Loss Ratio).

תזת ההשקעה במניית Nordea מבוססת על יכולתו של הבנק להציג תשואה דו-ספרתית על ההון באופן עקבי בשנים האחרונות, תשואה חריגה בהשוואה לבנקים אחרים באירופה, זאת כתוצאה מאיכות האשראי הגבוהה שלו ומיישום תוכנית התייעלות משמעותית בשנים האחרונות.

לבנק מוניטין ארוך טווח של צמיחה ברווחים, ולפי התוצאות שנרשמו בשנת 2015, המומנטום החיובי נמשך - בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הרווח הנקי הסתכם ב-0.7 אירו למנייה, עלייה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2014, כאשר בתקופה זאת התשואה על ההון (ROE) הייתה 12.6%, לעומת 11.4% בתקופה המקבילה ב-2014.

מניית Nordea מספקת תשואת דיבידנד גבוהה של למעלה מ-6%. תשואת הדיבידנד אף צפויה לצמוח בשנים הקרובות עם העלאת שיעור חלוקת הדיבידנד מהרווחים (Payout Ratio). מסיבות אלו, אנחנו מעריכים כי מניית Nordea אטרקטיבית להשקעה, כמניית הבנק המשלב איכות אשראי גבוהה, שיעורי רווחיות חריגים, דיבידנד גבוה וצומח וכן חשיפה לכלכלות הנורדיות היציבות.

ניר חצב, אופנהיימר

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם