מזרחי-טפחות - הפרסומת הזכורה השבוע; הוט מובייל - האהובה

למרות השקעה לא מבוטלת של 1.8 מיליון דולר, הפרסומת של yes הגיעה רק למקום השמיני בפרסומות הזכורות

קמפיין מזרחי טפחות / צילום: אילן בשור
קמפיין מזרחי טפחות / צילום: אילן בשור

השילוב של ארקדי דוכין ודביר בנדיק מוכיח את עצמו שוב, והפרסומת לבנק מזרחי-טפחות שמובילים השניים ממוקמת בראש דירוג הפרסומות הזכורות.

הפרסומת, באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן, לוקחת את שיתוף-הפעולה בין השניים צעד אחד קדימה, ובגל הנוכחי מוצגים השניים במגוון סיטואציות שבהן נעשות "התאמות" של שירי דוכין למציאות שבה רוב נותני השירותים הם עוכרי שמחות.

שיעורי הזכירה לפרסומת נמוכים ב-30% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 9.1%. בפרמטר האהדה מצליחה הפרסומת מעט פחות: היא ממוקמת במקום החמישי בדירוג הפרסומות האהובות עם שיעורי אהדה של 8.5%.

גם הפרסומת האהובה השבוע היא של משרד הפרסום ראובני-פרידן. מדובר בפרסומת להוט מובייל, בכיכובם של שחקני סדרת הטלוויזיה "זגורי אימפריה", שבה נראים בני משפחת זגורי מעניקים לסבתא זגורי טלוויזיה מתנה לרגל יום הולדתה.

הפרסומת הייתה בראש דירוג הפרסומות הזכורות והמושקעות בשבוע שעבר. שיעורי האהדה לפרסומת נמוכים ב-10% מהממוצע החצי-שנתי של הפרסומות המובילות, העומד על 23.4%.

הפרסומת המושקעת ביותר השבוע מבין כל הקמפיינים, הפרסומות והחסויות היא פרסומת לחברת yes, באמצעות משרד הפרסום מקאן תל-אביב. למרות השקעה לא מבוטלת של כ-1.8 מיליון דולר (לפי נתוני יפעת בקרת פרסום), הפרסומת לא מאוד מצליחה בדירוג הפרסומות הזכורות, שבו היא ממוקמת במקום השמיני בלבד. בפרמטר האהדה מצליחה הפרסומת מעט יותר ומתמקמת במקום הרביעי.

האם במבה מצליחה? 

השבוע עולה לראשונה פרסומת תדמיתית של במבה תחת המשרד החדש של מקאן תל-אביב. המשרד צירף לאייקון התינוק המוכר את הזמר נדב גדז', שאמור להיות מוכר ואהוב בקרב קהל היעד של המותג - צעירים. הפרסומת באוויר רק כמה ימים, ובינתיים היא לא מצליחה מאוד בדירוג הפרסומות הנוכחי. היא מתמקמת במקום השישי בדירוג הפרסומות האהובות ובמקום השביעי בדירוג הזכורות.

איציק השקו, סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, דווקא חושב שעבור מותג שלא היה באוויר שנה, מדובר בהצלחה. לדבריו, בשבוע הראשון שבו עלתה הפרסומת, היא התברגה במדד - זאת ככל הנראה בשל התינוק כתום-הבלורית המזוהה עם המותג במשך יותר משני עשורים.

זכורות ואהובות
 זכורות ואהובות