אלרוב: מכירת מגה כמקשה אחת תפגע בצרכנים ותעלה מחירים

איציק אלרוב, ממייסדי תנועת הצרכנים: "רכישת תנובה ע"י אייפקס הובילה לעליית מחירים מהירה ושערורייתית שכיסתה את מחיר הרכישה; כך גם מכירת מגה לרוכש אחד תוביל בהכרח לעליית מחירים"

איציק אלרוב / צילום: תמר מצפי
איציק אלרוב / צילום: תמר מצפי

ב"תנועת הצרכנים", הפועלת להורדת יוקר המחיה בישראל, מזהירים היום (א') כי מכירתה של רשת מגה לרוכש אחד תשפיע לרעה על יוקר המחיה הגבוה ותגרום לעליית מחירים.

איציק אלרוב, ממייסדי התנועה, מזכיר כי בעת אישור רכישת תנובה על-ידי אייפקס, כשהרצון המובהק של הקונה היה כיסוי מהיר של הוצאות רכישת תנובה, והוא שגבר על ההגינות והאינטרס הציבורי - התוצאה הייתה עליית מחירים מהירה ושערורייתית שכיסתה את מחיר הרכישה. לדבריו, כך גם מכירת מגה לרוכש אחד תוביל בהכרח לעליית מחירים, כשמי שבפועל יממן את הרכישה הם הצרכנים.

עוד מזכיר אלרוב בתנועה כי בניגוד לעבר, כיום רשת מגה פועלת עם סניפים רווחיים בלבד, כך שלדבריו אין באמת סכנת פיטורים המונית, מכיוון שמכל סניף שמגה תצא - ייכנס גורם אחר שיפעיל את הסניף.

לדבריו, תוצאה של מכירת החברה למספר רוכשים גם תגביר את התחרות וגם לא תשאיר את כל אלפי העובדים בסל אחד, שתלוי בגחמת הבעלים היחידי, כפי שהמצב היום.

לטענת אלרוב, "מכירת מגה כמקשה אחת תחזיר אותנו לעידן הניהול הבריוני ששלט בענף עד לפני 4 שנים. על הרגולטור לסרב בתוקף לאשר מכירה כמקשה אחת, בדיוק כפי שהוא מגן על הציבור מפני מיזוג בין סלקום לרשת גולן טלקום מחשש להעלאת המחירים. אסור לפספס הזדמנות היסטורית להפחתת יוקר המחיה באמצעות הגברת התחרות בשוק המזון, רק בגלל כניעה לפופוליזם". 

אלרוב, נזכיר, מונה בחודש מאי 2015 ליועצו של אריה דרעי במשרד הכלכלה. משדרעי התפטר מהמשרד בנובמבר 2015 כדי לאפשר לנתניהו להעביר את מתווה הגז, אלרוב חדל מלשמש כיועצו.