לראשונה: עורכי דין ישתתפו בקורס הערכה למועמדים לשפיטה

עורכי הדין יצטרפו לשופטים הבוחנים ולא יקבלו תמורה עבור השתתפותם ■ ראש לשכת עוה"ד, אפי נוה: "תקדים חשוב ורב-משמעות"

עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי
עו"ד אפי נוה / צילום: תמר מצפי

לראשונה, עורכי דין ישתתפו בקורס הערכה למועמדים לשפיטה. לאחר סדרת פגישות שנערכו בנושא, הודיעה לאחרונה נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, לראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, כי החליטה להיעתר לבקשת הלשכה לבחון שילוב של עורכי דין בכירים כמנחים ובוחנים שווי זכויות בקורסי ההערכה שנעשים לעורכי דין מועמדים לשיפוט.

לפי שעה, הבחינה תיעשה בשני קורסים. עורכי הדין יצטרפו לשופטים הבוחנים ולא יקבלו תמורה עבור השתתפותם. 

כן הודיעה הנשיאה כי בהתייעצות שתערך בינה לבין שרת המשפטים, אילת שקד, ושר המשפטים לשעבר, פרופ' דוד ליבאי, ייקבעו כללים בעניין הגבלות על הופעתם בבית המשפט של עורכי הדין שהיו מנחים בקורס בפני מועמדים שמונו בסופו של דבר לשיפוט. 

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אפי נוה, בירך על החלטת הנשיאה "בדבר צירוף הלשכה כשותפה מלאה הן לעיצוב תכני הקורס למיון מועמדים לשיפוט והן כשותפה להכרעה באשר למועמדים שיעברו בהצלחה את הקורס".

לדברי נוה, "זהו תקדים חשוב ורב-משמעות, שעה שגורם נוסף מצטרף לראשונה לצוות הנהלת הקורס, המהווה שלב חשוב ומכריע בדרכו של כל מועמד לשיפוט. צירוף הלשכה יוביל להגברת השקיפות וחיזוק האמון בקורס, אשר יש לו חשיבות מכרעת בהליך איתור ומיון המועמדים לשיפוט, וזהו ביטוי נוסף לקשרי העבודה האמיצים וההדוקים בין הלשכה ומערכת המשפט ולשותפות הטבעית בין הצדדים".

"אני מבקש לנצל את ההזדמנות ולהודות באופן אישי לנשיאה על שיתוף-הפעולה הפורה מאז כניסתי לתפקיד ראש הלשכה", הוסיף נוה.