כץ עקץ את נתניהו: "אני מחויב לישראלים ולא לאילי הון זרים"

רה"מ רמז בישיבת הממשלה כי שר התחבורה כץ מונע את הכנסת שירות המוניות אובר בגלל לחץ של נהגים שחברים במרכז הליכוד ואמר כי הוא מקווה שאין קשר לשיקולים אחרים

ישראל כץ בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
ישראל כץ בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

בישיבת הממשלה שהתקיימה הבוקר (א') נרשמה תקרית מביכה, לאחר שעימות פרץ בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר התחבורה ישראל כץ בנושא פעילותה של חברת שירותי המוניות הבינלאומית "אובר" בישראל.

במהלך הישיבה ציין כץ בחיוב את רפורמת השמיים הפתוחים שהנהיג. בתגובה לדברים אמר נתניהו כי במהלך ביקורו בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס שוחח עם מנכ"ל אובר שהביע ביקורת על התנהלותו של השר כץ.

נתניהו אמר לו כי הוא מקווה שהרפורמות לא נעצרות כשזה מגיע לשיקולים אחרים - זאת ברמיזה ללחץ שהפעילו על השר כץ נהגי מוניות שחברים במרכז הליכוד. כץ לא נשאר חייב והציע במחאה להעביר את הסמכויות בנושא למשרד ראש הממשלה. "תעביר", ענה לו נתניהו.

בשלב זה של העימות התרעם השר כץ והזהיר מפני האפשרות של נהג שיעלה נוסע למכוניתו וייקח אותו לשטחים. "מה תעשה אז?", הקשה כץ. תגובתו של נתניהו: "תפנה אותם אליי". אבל כאן לא הסתיים העימות. ‏כץ פנה לנתניהו ואמר: "אתה לא מנוע מלעסוק בנושא בגלל ניגוד עניינים?". נתניהו ענה לו: "תנוח דעתך, אני יכול", וכץ מיהר לעקוץ: "אני מחויב לישראלים ולא לאילי הון".