חדשות 2 וחדשות 10 ראש בראש: הפער בין מגזיני השישי מצטמצם

בראש טבלת הרייטינג השבועית: "הישרדות" של רשת ו"האח הגדול" של קשת ■ נתון גבוה במיוחד ל"אבודים" של צופית גרנט

נכון, מגזיני ליל שבת הם לא הדבר הכי חשוב שקורה בלוח השידורים שלנו, אבל המעקב אחרי נתוני הרייטינג הנעים מעלה מטה כרכבת הרים מספק את העניין הרב ביותר. השבוע שוב התקרבו "אולפן שישי" של חדשות 2 ו"שישי" של חדשות 10 זה אל זה, והפערים שבו להצטמצם לאחר שנפערו בשבוע שעבר.

המשדר של אילה חסון הניב 9.6% צפייה, בעוד שזה של דני קושמרו מוביל, אבל רק עם 14.1%. על-פי נתוני דקות הצפייה, בשעה 20:39 נתוני הצפייה בשני הערוצים היו זהים לחלוטין. "יומן" עם עודד שחר בערוץ 1 מתרוממת מעט וחוצה את 3% הצפייה.

ואם בהארכת מהדורת החדשות עסקינן, אז אחד המנהגים שהשתרשו בשל התחרות שהתעוררה ביום שישי בערב הוא "המהדורה המוקדמת", אותו ראש נוסף שצמח למגזין בשעה 19:30 בשלושת הערוצים. המטרה היא לרתק את הצופים למסך חצי שעה מראש, כאילו לא רוו מחדשות במהלך השבוע כולו. האם זה עובד? הנתונים מוכיחים שפעם כן ופעם אחרת לא ממש.

הכי הרבה ישראלים צפו ב"הישרדות הונדורס" של זכיינית ערוץ 2 רשת באותו זמן - 978 אלף צופים מכלל האוכלוסייה. "האח הגדול" של קשת עמדה על כ-30 אלף צופים פחות, אך גברה על "הישרדות" בצפייה במשקי-בית יהודיים, ויותר מזה בנתח הצפייה הנחשק. בזמן שידור "האח הגדול" ביום רביעי, 46.9% מכלל צופי הטלוויזיה מתחברים לתוכנית.

"המדרשה" של רשת סיימה השבוע עונה עם 23.3% במשקי-בית יהודיים לפרק הסיום, ועם ממוצע עונתי של 21.4%. מדובר בנתון הגבוה ביותר לדרמה בשנה, פרט ל"כפולים" של קשת.

עוד ברשת - "אבודים" של צופית גרנט שבה אל המסך כהרגלה עם נתון גבוה במיוחד, במיוחד לז'אנר המדובר - 27.7% - האופייניים יותר לריאליטי.

עוד בלוח המשדרים: התעוררות בערוץ 20, שיוצר יותר באזז מרייטינג. הרצף של "הפטריוטים" ואחריה "כלכלי בלילה" עם שרון גל מצליח לשמור על נתון קבוע של 1% צפייה, ולגעת בשיאים של 2% במשקי-בית יהודיים. 

רייטינג 17/1/16
 רייטינג 17/1/16